כניסה
הרשמה לניוזלטר

היזם, האנג'ל והסופר מייק מיכאלוביץ' חווה על בשרו הצלחות עסקיות גדולות, וגם נפילות קשות, שהובילו אותו לפתח שיטה חדשה לניהול טוב יותר של העסק – על פי פירמידת הצרכים של מאסלו

מאיה מזרחי | 12 ביולי 2020 | פסיכולוגיה | 12 דק׳

מרפא העסקים: היזם שמגלה בעיות על פי הפירמידה של מאסלו

שתי החברות הראשונות שהקים מייק מיכאלוביץ', יזם וסופר אמריקני, נחלו הצלחה רבה ונמדדו בשווי של מיליוני דולרים. הוא בנה אותן לפי נוסחה קבועה שהתבססה על גדילה מתמשכת עד המכירה שלהן שהביאה רווח גדול. התעשרותו בשנות השלושים המוקדמות שלו, פיתחה אצלו רצון להיות אנג'ל, לבזבז את הכסף שהרוויח על מוצרי מותרות ולהמשיך לעשות אותו דבר עם חברות נוספות. אלא שהוא לא לקח בחשבון שכל עשר החברות שיפתח ייכשלו. הכישלון של אחת מהן היה כה גדול, שתוך כמה ימים הוא איבד את כל מה שהיה לו.

ב-14 בפברואר 2008, ביום וולנטיין, הוא חזר הביתה והודיע למשפחתו שבזבז את כל הכסף שהיה להם. "ישבנו יחד מסביב לשולחן בארוחה משפחתית נפלאה, אבל הייתי עצוב", הוא סיפר. "אשתי הסתכלה עלי ושאלה 'מה קרה?', וזה כל מה שהיה צריך כדי שאתחיל להתייפח. [...] משפחתי בהתה בי ולא היה להם מה לומר, ואז, הבת שלי רצה לחדר שלה וחזרה עם כספת החזיר שלה. היא אמרה לי: 'אני אעזור לנו'. אלו רגעים ששומרים עליך צנוע".

כל התמונות בכתבה: באדיבות מייק מיכאלוביץ'

שתפו: