כניסה
הרשמה לניוזלטר

כולנו רוצים לגרום לאנשים לקנות את המוצר החדש שלנו או לשכנע אותם לשנות תהליכי עבודה בארגון. אבל איך עושים את זה בצורה יעילה? פרופ' יונה ברגר מאוניברסיטת פנסילבניה ערך מחקר ממושך וטוען שיש לו תשובה

דינה גורדון | 9 באפריל 2020 | פסיכולוגיה | 11 דק׳

מדעי השכנוע

ג׳

ים הלך לסידורים בעיר ניו יורק ופתאום רעב תקף אותו. הוא הסתכל לצדדים וראה בזווית העין מקום קטן שמוכר נקניקיות – "מעולה, אלך לשם", חשב. הוא נכנס למקום ובזמן שחיכה שישרתו אותו הוא שם לב לדלת צדדית קטנה בצד שהזכירה לו תא טלפון. "כמה זמן לא ראיתי תא טלפון", חשב, פתח את הדלת ונכנס. בפנים הוא הבחין בטלפון תלוי על הקיר. זה היה טלפון ישן עם חוגה. שלט ליד הטלפון אמר להתקשר למספר 3. ג'ים התקשר למספר 3 ולהפתעתו מישהו עלה בצד השני של הקו: "יש לך הזמנה?" שאל. "בשביל מה צריך הזמנה בדיינר קטן שמוכר נקניקיות?", תהה ג'ים, ואמר: "לא, אין לי".

פרופ' יונה ברגר, ספטמבר 2019 | תמונה:Lawrence Busacca/Getty Images for Women in Cable Telecommunications

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ברואר מציע להיעזר בטכניקות של מודעות כדי לשנות את הרגלי האכילה שלנו | איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
משחקי הרעב: איך לרזות באמצעות התבוננות פנימה

רקפת תבור

אנו נוטים לשגות ולחשוב שהאושר האמיתי מחכה לנו תמיד מעבר לפינה – במטרה הבאה, בקשר החברתי הבא או בחופשה הקרובה
מסלול הריצה ההדוני – מדוע רמת האושר שלנו תמיד תישאר בסיסית

מאיה מזרחי

צילום: Patrick Schneider/Unsplash
ניקסן – האמנות ההולנדית של לא לעשות כלום

מאיה מזרחי

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Focus Pix/Shutterstock.com, Jamie Squire/Getty Images, Clive Brunskill/Getty Images,
Hannah Peters/Getty Images, Jack Guez/AFP
משחקים מנטליים: מה גורם לספורטאים הגדולים ביותר "להיחנק" תחת לחץ, ולאחרים לפרוח

איל לוינטר

חרם זה מאבק המתרחש לרוב בתוך האליטה, או כנגד ילדה חדשה שהיא הדבר האקזוטי החדש המהווה איום על אחת הבנות
בתוך מוחו של בריון

מאיה מזרחי

צילום: Shutterstock
הנטייה לראות את הרע באחרים, במקום את הטוב

דינה גורדון

שתפו: