מדוע לפעמים לא צריך לשקול מצבים מורכבים לעומק
רקפת תבור | 13 בינואר 2019 | פסיכולוגיה | 5 דק׳
מה אם ההחלטות הכי קשות מתקבלות בתוך… שלוש שניות
ארבעים נבדקים התבקשו להחליט איזו מבין ארבע המכוניות הם רוצים לקנות. לכל מכונית היו כ-12 נתונים, ובחלוף ארבע דקות הם התבקשו לבחור אחת. החוקרים חילקו את הנבדקים לשתי קבוצות: למחצית מהנבדקים הם אִפשרו להתרכז ולשקול את הנתונים בכובד ראש, ול-20 האחרים הם יצרו "רעש" – הם אתגרו אותם עם חידות מילוליות.
בניגוד למצופה, דווקא אלו שלא יכלו להפנות את תשומת ליבם לנתונים, ונאלצו לענות מתוך "תחושת בטן", הצליחו לבחור במכונית המיטבית. כ-60 אחוז מהם בחרו בה, בהשוואה לכ-25 אחוז בלבד בקרב אלו שהתאפשר להם להתרכז בנתונים.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו