שיעורי מוסיקה שיפרו ציונים של תלמידים בבית ספר נחשל שעמד בפני סגירה
דינה גורדון | 7 בדצמבר 2017 | פסיכולוגיה | 3 דק׳
מוסיקה מעלה ציונים במתמטיקה?
לפני שבע שנים, בית הספר היסודי "פברשאם" בברדפורד, אנגליה, היה בכותרות, ולא לטובה. הוא צוין כבית ספר במשבר העומד בפני סכנת סגירה. הדבר לא היה מפתיע במיוחד, משום ששכונת מור, בה נמצא בית הספר, היא אחת השכונות המאוכלסות והנחשלות ביותר בעיר. כמעט 75 אחוז מתושבי השכונה הם ממוצא פקיסטני, הודי או בנגלדשי, לעומת רק כ-25 אחוז מהם בעיר כולה. כמחצית מהילדים בבית הספר מגיעים ללימודים מבלי שהם יודעים מילה אחת באנגלית, ואצל רוב רובם האנגלית אינה שפת אימם. המשרד לקביעת סטנדרטים בחינוך באנגליה (Ofsted) ציין בדו"ח שלו ב-2011 שבית הספר נכשל במתן סטנדרטים נאותים של חינוך לילדים, וההנהלה לא הראתה יכולת לשפר את המצב.
אחרי שקיבלו שיעורים במוסיקה, ציוניהם במתמטיקה, בקריאה ובכתיבה עלו מעל לממוצע הלאומי
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו