כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם לא נתעורר מהר לבעיה שלנו, מזהיר פרופ׳ קן רובינסון, האנושות עלולה להתדרדר לאסון. ראיון עם מי שהפך למילת הבאז החמה בכל הקשור במהפכות וחידושים במערכת החינוך, מאז שההרצאה שלו ״כיצד בית הספר הורג את היצירתיות״ הפכה לנצפית ביותר ב-TED

דינה גורדון | 20 במרץ 2015 | פסיכולוגיה | 10 דק׳

אנחנו הורסים את האנושות, ולקן רובינסון יש פתרון

הוא מסתובב בכל העולם ונותן הרצאות והדרכות לבתי ספר, לארגונים עסקיים ותרבותיים. הוא ייעץ לממשלת בריטניה כיצד לפתח אסטרטגיה לאומית לעידוד החינוך ליצירתיות בבתי ספר, ובעקבות זאת נולד ספרו הראשון ״לצאת מהקווים״ (Out Of Our Minds 2000). הוא גם זכה לתואר סר ממלכת בריטניה, השתתף בגיבוש אסטרטגיה לפיתוח יצירתיות בחינוך ובכלכלה בתהליך השלום באירלנד, וזכה לאותות הוקרה מאוניברסיטאות רבות.

בראיון שנתן פרופ׳ קן רובינסון לאפוק טיימס התמקדנו בשאלה כיצד החינוך משפיע על האופן שאנחנו משתמשים במשאבים הטבעיים של כדור הארץ. לפי רובינסון יש הקבלה בין האופן שבו אנחנו לא יודעים להעריך ולטפח את המשאבים והיכולות האישיים והמיוחדים הטמונים בכל אחד מהילדים ולפתח אותם, לבין השימוש חסר האחריות (use or misuse) שאנחנו עושים במשאבים של כדור הארץ. לדבריו אם לא נתעורר מהר לבעיה, האנושות עלולה להתדרדר לאסון.

תמונה: Todd-Bigelow-Photography

אנחנו הורסים את האנושות, ולקן רובינסון יש פתרון

אם לא נתעורר מהר לבעיה שלנו, מזהיר פרופ׳ קן רובינסון, האנושות עלולה להתדרדר לאסון. ראיון עם מי שהפך למילת הבאז החמה בכל הקשור במהפכות וחידושים במערכת החינוך, מאז שההרצאה שלו ״כיצד בית הספר הורג את היצירתיות״ הפכה לנצפית ביותר ב-TED

דינה גורדון | 20 במרץ 2015 | פסיכולוגיה | 10 דק׳

תמונה: Todd-Bigelow-Photography

הוא מסתובב בכל העולם ונותן הרצאות והדרכות לבתי ספר, לארגונים עסקיים ותרבותיים. הוא ייעץ לממשלת בריטניה כיצד לפתח אסטרטגיה לאומית לעידוד החינוך ליצירתיות בבתי ספר, ובעקבות זאת נולד ספרו הראשון ״לצאת מהקווים״ (Out Of Our Minds 2000). הוא גם זכה לתואר סר ממלכת בריטניה, השתתף בגיבוש אסטרטגיה לפיתוח יצירתיות בחינוך ובכלכלה בתהליך השלום באירלנד, וזכה לאותות הוקרה מאוניברסיטאות רבות.

בראיון שנתן פרופ׳ קן רובינסון לאפוק טיימס התמקדנו בשאלה כיצד החינוך משפיע על האופן שאנחנו משתמשים במשאבים הטבעיים של כדור הארץ. לפי רובינסון יש הקבלה בין האופן שבו אנחנו לא יודעים להעריך ולטפח את המשאבים והיכולות האישיים והמיוחדים הטמונים בכל אחד מהילדים ולפתח אותם, לבין השימוש חסר האחריות (use or misuse) שאנחנו עושים במשאבים של כדור הארץ. לדבריו אם לא נתעורר מהר לבעיה, האנושות עלולה להתדרדר לאסון.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
20 אסטרטגיות צבאיות לניצחון במלחמה (וגם בחיים)

מאיה מזרחי

לוחמה אישית, לוחמה מאורגנת, לוחמה הגנתית ולוחמה התקפית - רב מכר שכתב הסופר רוברט גרין כולל אסטרטגיות מועילות רבות שיכולות לסייע לנו להבין טוב יותר את המצב הנוכחי, ולהתכונן לבאות

מעבר לרגיל: הנערה מצ'רנוביל שזכתה בזהב

דינה גורדון

מה עוזר לאדם להתעלות מעבר לקשיים הפיזיים והנפשיים שלו? סיפורה של אוקסנה מאסטרס שנולדה בתנאים הקשים ביותר והגיעה למקומות גבוהים בקריירה שלה הוא דוגמה לכוח הרצון והרוח

"אני עובדת עם המשפחות, עם האנשים שניצלו מהתופת. צריך להבין יחד איתם מה נתן להם רגע של תקווה, ולחבר אותם למקורות החוסן שלהם"

דור לוינטר

הפסיכולוגית עינת הרף כשדאי מספרת בריאיון למגזין אפוק על עבודתה עם הניצולים והמשפחות, בדרך למציאת קצה חוט של דרך להתמודד עם הטראומה. "חוויית האימה גדולה מאוד. היו אנשים שיצאנו איתם החוצה לעשות סיבוב, לא משנה איפה, כדי שיוכלו לעשות צעד אחרי צעד ולהאמין שכרגע אין מישהו שיורה עליהם. הם התקשו להאמין לזה"

מהארכיון: הכוח של הנחמדות

מאיה מזרחי

האם התפיסות שלפיהן להיות נחמד זה להיות חלש, משעמם ולא יוצלח הן נכונות? מה אומרים המחקרים? האם מה שנחשב לחולשה הוא למעשה כוח?

6 שיעורים מהביוגרפיה של אילון מאסק

דינה גורדון

כיצד הפך מאסק מילד שספג מכות קשות בבית הספר לאחד האנשים המצליחים בעולם? מה ניתן ללמוד על סגנון הניהול שלו? מדוע הוא לוקח סיכונים שנראים בגדר הבלתי אפשרי? ואיך הוא מניע עובדים לעמידה ביעדים?

״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״

איל לוינטר

כיצד לפתח קשיחות? סטיב מגנס, יועץ לפיתוח מיומנויות מנטליות עבור קבוצות ספורט מקצועיות, יוצא בספרו האחרון "תעשו דברים קשים" נגד המסרים שהועברו לנו בתקשורת ובסרטים, ומלמד עקרונות נכונים יותר לפיתוח קשיחות

שתפו: