כניסה
הרשמה לניוזלטר

איחוד האמירויות תפעיל בימים הקרובים קו ימי מקפריסין לאחד מהחופים בצפון הרצועה. על המבצע מטעם איחוד האמירויות מופקד בכיר פת"ח מוחמד דחלאן. מה הוא מנסה להשיג?

יוני בן מנחם | 10 במרץ 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: המהלך של מוחמד דחלאן

בכיר פת"ח מוחמד דחלאן, המכונה "עוף החול" הפלסטיני, שגורש על ידי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתנועת פת"ח ב-2011 באשמת רצח ושחיתות, שוב חוזר לכותרות – הפעם כמי שעומד מאחורי מבצע אספקת הסיוע ההומניטרי דרך הים מאיחוד האמירויות לרצועת עזה.

מוחמד דחלאן, שהפך לאיש עסקים מצליח וחי באבו דאבי, מכחיש כי הוא מעוניין להיות חלק מהשלטון העתידי ברצועת עזה, וטוען כי כל מטרתו היא לסייע לתושבי רצועת עזה בזמן המלחמה. אבל ברשות הפלסטינית מאוד מודאגים מהפעילות של מוחמד דחלאן, יריבו המר של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

גורם בכיר ברש"פ אומר כי מוחמד דחלאן מנסה לנצל את המלחמה כדי לעקוף את הרש"פ, ולמצב את עצמו כמועמד המוביל בקרב הירושה אחרי מחמוד עבאס. גורמים בתנועת פת"ח אומרים כי יו"ר הרש"פ רואה במעורבות הגדולה של מוחמד דחלאן במבצע הימי, מהלך שבאמצעותו הוא רוצה להפוך לשליט החדש של הרצועה אחרי המלחמה, לנוכח התנגדות ישראל לחזרת הרש"פ לעזה. ישראל מתנגדת שהרש"פ תשלוט ברצועת עזה בגלל שהיא מעודדת טרור, משלמת משכורות חודשיות למחבלים ומסיתה נגד ישראל במערכת החינוך ובאמצעי התקשורת שלה.

בכיר פת"ח מוחמד דחלאן, 16 בספטמבר 2015 | צילום: STR/AFP via Getty Images

שתפו: