כניסה
הרשמה לניוזלטר

הפלסטינים ברצועת עזה זועמים על נשיא סוריה בשאר אסד, שמאז תחילת המלחמה ברצועת עזה שומר על שתיקה ואינו מגנה אפילו את ישראל

יוני בן מנחם | 27 בנובמבר 2023 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: מה משמעות השתיקה הרועמת של אסד?

הפלסטינים ברצועת עזה זועמים על נשיא סוריה בשאר אסד, אשר מאז תחילת המלחמה ועד היום שומר על שתיקה רועמת. שתיקתו של אסד עולה בקנה אחד עם דברים שאמר על הנהגת חמאס בחודש אוגוסט האחרון.

בראיון שהעניק הנשיא אסד לערוץ "סקיי ניוז ערביה" ב-9 באוגוסט, הוא תקף בחריפות את הנהגת חמאס, ובמיוחד את אסמעיל הניה וח'אלד משעל, והאשים אותם "בבוגדנות ובצביעות". הוא טען שמנהיגי חמאס הציגו עמדה צבועה, כאילו סוריה ביקשה מחמאס לעמוד לצידה במלחמת האזרחים, וכי מדובר בטענת שווא: "כיצד הם יעמדו לצידנו כשיש להם רק כמה עשרות פעילים בסוריה? הרי אין להם צבא", תהה אסד.

לדברי אסד, הקשר של סוריה כיום עם תנועת חמאס הוא במסגרת העיקרון הכללי שסוריה עומדת לצד כל גורם פלסטיני שפועל נגד ישראל כדי להשיב את זכויותיו. הוא הדגיש כי היחסים של סוריה עם תנועת חמאס לא יחזרו למה שהיה בעבר: "כרגע אין להם משרדים בסוריה, ומוקדם מדי לדבר על הדבר הזה. יש לנו כמה סדרי עדיפויות, והקרבות בתוך סוריה הם בעדיפות הראשונה שלנו", הסביר אסד.

נשיא סוריה בשאר אסד, 16 ביולי 2023 | צילום: LOUAI BESHARA/AFP via Getty Images

שתפו: