כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתי התיישבה לפגישת הזום היומית שלה. זה היה שיעור חשבון בכיתה א' שבו פתרו תרגילים פשוטים….

מאיה מזרחי | 10 בנובמבר 2020 | מחשבות | 7 דק׳

האם לימוד מיומנויות הוריד את מערכת החינוך מהנתיב שלה?

בתי התיישבה לפגישת הזום היומית שלה. זה היה שיעור חשבון בכיתה א' שבו פתרו תרגילים פשוטים. המורה הציגה לפתע תמונה של ארבע צנצנות דבש על המסך. "מישהו רוצה לנחש איזו שאלה אני יכולה לשאול שתתאים לתמונה הזאת?" שאלה המורה.

התבוננתי בבתי. ראיתי שהיא חושבת, מנסה להבין. בזום הייתה שתיקה גם מצד הילדים האחרים שבדרך כלל שמחים להשתתף. לבסוף ילדה אחת אמרה: "ארבע!". המורה חייכה וחזרה שוב על השאלה: "איזו שאלה אני יכולה לשאול שתתאים לארבע הצנצנות שאתם רואים כאן?"

"אה!" ענתה אותה ילדה, "שתיים ועוד שתיים שווה ארבע!".

[Shutterstock]

[Shutterstock]

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

אילוסטרציה: מגזין אפוק
על הדחף האנושי לדעת – גם כשזה כואב

ישראל נמדר

מי אני לפני הכול?
מי אני לפני הכול?

ד"ר משה רט

שתפו: