כניסה
הרשמה לניוזלטר

הן לא הכי פופולאריות, לא הנמכרות ביותר ובטח לא חשבתם עליהן קודם. אבל הן המכוניות שהכי מתאימות לכם. אפשרי? טל אבן מביא כמה המלצות שוברות שגרה

טל אבן | 16 ביוני 2013 | מחשבות | 6 דק׳

לחשוב מחוץ לשלדה

מבחן טעימות עיוור הוא כלי שיווקי המשמש חברות בתחומים מגוונים להשוואת מוצריהם שבפיתוח או בהשקה, אל מול מתחריהם הישירים. במבחן כזה, הנבחן אינו יודע איזה מהמוצרים הנבדקים שייך לאיזה מותג או חברה, ולרוב גם הבוחנים אינם יודעים דבר על הנבחנים או על קבוצות המיקוד שנבחרו.

פפסי, לדוגמא, משתמשים במבחנים כאלו כבר משנת 1975, במסגרת "Pepsi Challenge", כדי להוכיח עליונות על קוקה קולה, וזאת על סמך מבחן הטעימות בלבד, המנטרל תפיסות מוקדמות אודות המותג.

אינפינטי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה קורה כש"דילמת הקרונית" יורדת לפסים אישיים | דעה 

ד"ר משה רט

מנכ״ל ויו״ר אפוק, דור לוינטר
"אנחנו קהילה גדולה – עשרות אלפים בחרו לתמוך בעיתונות מסוג אחר"

צוות אפוק

הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

שתפו: