כניסה
הרשמה לניוזלטר

איך צריכה הממשלה להתערב בכלכלה בעת משבר כלכלי

איתי סלונים | 4 באפריל 2013 | מחשבות | 3 דק׳

תופעות לוואי לטווח ארוך או משכך כאבים לטווח קצר?

אחת השאלות היותר שנויות במחלוקת בכלכלה היא מה צריכה הממשלה לעשות בתקופה של האטה כלכלית ובמיוחד בתקופה של משבר חמור. המשברים הנוכחיים מאפשרים לבחון את התיאוריות השונות ובמיוחד כאשר בארה"ב ובאירופה נוקטים בגישות שונות.

יש שתי דרכים בהן ממשלה מתערבת בכלכלה בעת האטה כלכלית. הדרך הראשונה היא הורדת ריבית שגורמת בדרך כלל למגזר הפרטי לצרוך ולהשקיע יותר. הדרך השנייה היא באמצעות הגדלת ההוצאה הממשלתית.

Ben Bernanke

האמריקנים מעדיפים את הגישה האמוציונאלית שאומרת- דבר ראשון נטפל בהווה, ונשבור את הראש לגבי העתיד בהמשך.
בתמונה: בן ברננקי, יו"ר הבנק המרכזי האמריקני - צילום: YURI KADOBNOV/AFP

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הכישלון

ד"ר משה רט

דוד בן-גוריון מכריז על הקמת מדינת ישראל, 14 במאי 1948
המסמך שמתאים לכולם: סוד כוחה של מגילת העצמאות

עמוס שביט

צ'אק נוריס
מדוע צ'אק נוריס לא באמת מת

ד"ר משה רט

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפרדוקס של הסובלנות

ד"ר משה רט

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
אחרי האזעקה: הקרב האמיתי מתרחש בראש

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
לא הכסף, לא השלטון – המשחק

ד"ר משה רט

שתפו: