כניסה
הרשמה לניוזלטר

כ-4800 חיילים גרמנים יישלחו לגבול ליטא, כדי להגן עליה מפני מתקפה רוסית אפשרית. שר ההגנה הגרמני השווה זאת להצבת כוחות בעלות הברית במערב גרמניה במהלך המלחמה הקרה במטרה להגן על מערב אירופה ממתקפה סובייטית

דורון פסקין | 21 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

לראשונה מאז סיום מלחמת העולם השנייה: גרמניה תשלח כוחות צבא מחוץ לגבולותיה

חטיבה גרמנית הכוללת כ-4,800 חיילים ועוד 200 אזרחים תוצב בליטא, על הגבול עם רוסיה, ותהיה מוכנה ללחימה בשנת 2027. כך הכריזו ביום שרי ההגנה של שתי המדינות החברות בנאט"ו. את הדברים אמרו לאחר שחתמו על הסכם הקובע לוח זמנים לגבי היערכותם הקבועה של חיילים גרמניים מחוץ לגבולות המדינה, וזאת לראשונה מאז סיום מלחמת העולם השנייה.

שר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס, שהגיע לביקור בליטא, כינה את ההסכם "היסטורי" והשווה אותו להצבת כוחות בעלות הברית במערב גרמניה במהלך המלחמה הקרה במטרה להגן על מערב אירופה במקרה של מתקפה סובייטית. "האגף המזרחי (של נאט"ו) עבר כעת מזרחה, וחובתה של גרמניה להגן עליו", אמר פיסטוריוס במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הליטאי, ארווידאס אנוסוסקאס.

ברלין תפרוס שני גדודים של חיילים קרביים ממדינות בוואריה ונורדריין-וסטפאליה כדי שיהוו את הליבה של החטיבה שתוצב בליטא. גדוד שלישי יהיה מורכב מיחידת לוחמים רב לאומית של נאט"ו.

טנקים נגד מטוסים של Gepard באייסלבן, גרמניה | צילום: Jens Schlueter/Getty Images

שתפו: