כניסה
הרשמה לניוזלטר

הדמוקרטים מבקשים לפסול את טרמאפ בשל חלקו לכאורה באירועי הפריצה לקפיטול בינואר 2021, אותם הם מגדירים כמרד

יובל גומא | 22 בדצמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

בעקבות קולורדו, פוליטיקאים מנסים להסיר את שמו של טראמפ מהפריימריז לנשיאות גם במדינות נוספות

בית המשפט בקולורדו פסל ביום שלישי האחרון את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהתמודדות בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במדינה. זאת בטענה כי תרם לאירועי הפריצה לקפיטול בשישה לינואר 2021, ובהסתמך על התיקון ה-14 לחוקה האמריקנית, הקובע כי אדם שלקח חלק במרד לא יכהן במשרה ציבורית. פסיקה שהניעה מחדש את מאמציהן של המדינות הכחולות (בעלות נטייה דמוקרטית) לנקוט בצעדים דומים.

תביעות דומות נידונו בעבר באריזונה, מינסוטה, ניו המפשייר ומישיגן, אך אף אחת מהן לא הסתיימה בפסילת הריצה של טראמפ לנשיאות. כנגד התיק במישיגן הוגש ערעור בניסיון נוסף להוביל לפסילתו של טראמפ, וקומץ תביעות משפטיות במדינות אחרות עדיין מתנהלות.

לאור החלטתה של קולורדו, יותר דמוקרטים קוראים כעת למדינותיהם לפעול באופן דומה. סגנית מושל קליפורניה, אלני קונאלאקיס מהמפלגה הדמוקרטית, שלחה ביום רביעי מכתב למזכירת המדינה של קליפורניה, שירלי ובר, וביקשה ממנה לבחון "כל אופציה חוקית" להרחיק את הנשיא לשעבר טראמפ מהקלפי בבחירות המקדימות לנשיאות של המדינה שייערכו ב-2024. "קליפורניה חייבת לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה", כתבה קונאלאקיס. "זה לא עניין של משחק פוליטי. זה עניין חמור שמעמיד על כף המאזניים את קדושת החוקה שלנו והדמוקרטיה שלנו".

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מדבר עם אנשי תקשורת כשהוא מגיע לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק ב-7 בדצמבר 2023 | צילום: Timothy A. Clary/AFP via Getty Images

שתפו: