כניסה
הרשמה לניוזלטר

בהמשך למהפכים בתעשיית המוסיקה והספרות, מה יקרה למוסדות האמנות המסורתיים בעקבות היצירות של אמנים במרחב האינטרנט?

מאיה מזרחי | 13 בספטמבר 2015 | תרבות ואמנות | 8 דק׳

המוזיאונים נתפסים ברשת

כשרואים את סרטו של ג'ורג' קלוני, "ציידי האוצרות", בין אם אוהבים אותו ובין אם לא, קשה שלא לחשוב (במיוחד אם אתה אוהב אמנות מושבע) על המאמץ האדיר שעשו הנאצים במלחמת העולם השנייה לגנוב ולהחביא יצירות אמנות ברחבי אירופה - עבודות של מיכאלאנג'לו, ורמיר, רמברנדט ורנואר - ועל המאמץ המקביל שעשו האמריקאים והאירופאים כדי להצילן, גם תוך סכנת חיים. היום, 70 שנה אחרי, האם היינו טורחים בכלל להציל יצירות מופת כאלה?

הופעת האינטרנט ושכלול הטכנולוגיה חוללו שינויים עמוקים ומשמעותיים בעולם התרבותי והחברתי שלנו. ראינו כבר איך תעשיית המוסיקה שינתה את פניה וגרמה לכך שגם מוסיקאים מפורסמים מאוד מעלים את עבודתם בחינם לרשת. ראינו איך אנחנו נפרדים אט אט מהנייר בעקבות המידע הרב והזמין שהאינטרנט מספק לנו בכל עת. השינויים שהתרחשו מטלטלים היום את המוסיקאים ואת אנשי הספר, הנדרשים להמציא דרכים חדשות להתפרנס וליצור.

החלל המרכזי במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק
WestportWiki

שתפו: