כניסה
הרשמה לניוזלטר

אין כל צל של ספק שהאיטלקים הם מומחים בכל מה שקשור לבצקים ורוטבי עגבניות. המטבח האיטלקי…

תוכן שיווקי | 9 באפריל 2024 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

איטליה הקטנה

אין כל צל של ספק שהאיטלקים הם מומחים בכל מה שקשור לבצקים ורוטבי עגבניות. המטבח האיטלקי מציע שפע של נאכלים נהדרים, חלק מוכרים יותר לחך הישראלי וחלקם פחות. אספנו עבורכם מקבץ מרשים של מתכונים איטלקים כך שתוכלו לשלב אותם ברפרטואר שלכם ולהרגיש כאילו אתם אוכלים ממש באיטליה.

לזניה איטלקית

לזניה היא גם מנה המשלבת בתוכה פסטה רק שכאן מדובר ביריעות פסטה רחבות שמניחים בתבנית ומעליהן מוזגים רוטב עגבניות משובח. יש מי שיוסף לה גבינה ויש מי שיוסיף לה רוטב ראגו – כזה שמשולב בו בשר בקר. באיטליה תקבלו מנה שבה יש גם בשר וגם גבינה ביחד.

פיצה מרגריטה

הפיצה היא אחד המאכלים הכי אהובים בעולם כולו. שילוב מצוין בין בצק שמרים לרוטב עגבניות, בזיליקום טרי וגבינת מוצרלה מותכת. מוצאה של הפיצה הוא בנאפולי השוכן בדרום איטליה. את שמה קיבלה בעקבות הפציולו (שף של פיצה), וכן האיטליה זה מקצוע של ממש! שהמציא מנה לכבודה של המלכה מרגריטה וכאות כבוד לדגל האיטלקי שצבעיו הם אדום, לבן וירוק. מאז שהומצאה ועד ימינו אנו היא נחשבת לאחת הפיצות הכי טעימות שיש.

זיטי אפוי

מי שהיה צופה בסדרה "סופרנוס" מכיר את המנה האפויה העונה לשם "זיטי" שהייתה מכינה כרמלה לטוני. זיטי מורכב מפסטה פנה שמבשלים "אל דנטה" ( הכוונה לבישול שעדיין ניתן לנגוס בפסטה ושהיא לא רכה מידי). לאחר בישולה מערבים אותה מיד עם שמן זית. בקערה נפרדת משלבים גבינות עם רוטב עגבניות, מערבבים ומוסיפים את הפסטה, מעל מוסיפים עוד מוצרלה לקבלת חלק עליון מותך וטעים במיוחד. את התבשיל מכניסים לתנור וצולים על גריל עם נייר כסף וממש 10 דקות לפני מוציאים כדי שהמוצרלה תושחם מהגריל. מדובר במעדן שמסביר היטב את ממדיו של טוני.

קנלוני ברוטב רוזה

עוד מאכל על טהרת הפסטה שיוצא תחת ידיהם המוכשרות של האיטלקים והוא הקנלוני. מדובר בצינורות גדולים של פסטה שנהוג למלא במיקס גבינות ותבלינים משגע, לסדר בתבנית ומעל לשפוך רוטב. אפשר רוטב עגבניות, אפשר גם שמנת אבל הכי טעים זה השילוב המצוין של רוטב הרוזה. גם המנה הזו נכנסת לאפייה ויוצאת גן עדן עלי אדמות.

פסטה טליאטלה

תאמינו או לא אבל באיטליה יש יותר מ-300 סוגים שונים של פסטה, כאשר יש הבדל משמעותי בין הצפון לדרום. סוגי הפסטות השונות מיועדות לסוגי מזונות שונים. כך יש פסטות שמיועדות למרקים, לתבשילים, לרטבים ועוד. פסטה טליאטלה היא פסטה שמוצאה מאמיליה רומנה שבצפון, כאשר בצורתה היא פסטה ארוכה ושטוחה דמוית סרט שמאוד מזכירה את הפטוצ'יני אך רחבה יותר. מרקמה הנקבובי והמחוספס הופך אותה למושלמת עם רטבים על טהרת הבשר, למרות שאפשר גם רק עגבניות ובזיליקום.

לזניה איטלקית

לזניה היא גם מנה המשלבת בתוכה פסטה רק שכאן מדובר ביריעות פסטה רחבות שמניחים בתבנית ומעליהן מוזגים רוטב עגבניות משובח. יש מי שיוסף לה גבינה ויש מי שיוסיף לה רוטב ראגו – כזה שמשולב בו בשר בקר. באיטליה תקבלו מנה שבה יש גם בשר וגם גבינה ביחד.

קלצונה – פיצה מקופלת

האיטלקים כל כך אוהבים את הפיצה שלהם שהם המציאו גרסה שבה הם מקפלים את הפיצה על שניים, יוצרים ממנה חצי ירח שממולא בדיוק במרכיבי הפיצה ואופים אותה כמעין סמבוסק! פשוט גאוני.

פוקאצ'ה כמו באיטליה

עוד מאכל איטלקי נהדר הוא הפוקאצ'ה. בצק שמרים שמתנפח בחום ויוצר לחם איטלקי שטוח כמיטב המסורת. על הפוקאצ'ה נהוג למרוח שמן זית, להוסיף בצל ועשבי תיבול. מעליהם נוהגים האיטלקים להוסיף בשר או גבינה או ירקות. תוכלו להכין פוקאצ'ה נהדרת שכזו וליהנות מטעמיה הנפלאים, להגיש אותה כלחם לשולחן ולהתענג על כל ביס.

ג'לטו בכל טעם שאתם רוצים

אי אפשר לדבר כל כך הרבה על אוכל מבלי להתייחס אל קינוחים, לכן אנו מזכירים לכם כי מולדתה של הגלידה – ג'לטו הוא באיטליה גם כן. לא ניתן להשוות בין הגלידה בארץ לזו שבאיטליה גם בגלל חומרי הגלם השונים וגם בגלל שבאיטליה יש מנעד טעמים כה רחב שאפילו מחצית ממנו לא קיימת בארץ. מי שחשקה נפשו בגלידה קרירה יכול להכין אותה בביתו ממש כפי שמכינים אותה באיטליה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרשנות: ביקור חברי הכנסת הערבים בירדן, והמתיחות עם ישראל 

יוני בן מנחם

חברי הכנסת הערבים עלו השבוע לרגל לארמון המלך עבדאללה בעמאן. גורמים ירדנים מסרו שכמה ימים לפני הביקור הציע איימן עודה לירדנים להגביר את העימות המדיני עם ישראל. הירדנים חוששים מעמדות קיצוניות ועוינות של ישראל כלפי ירדן

החופש לדמיין

מאיה מזרחי

הבמאי הישראלי המצליח ערן ריקליס מאמין שהיצירה חזקה מהפוליטיקה

״מישהו מנסה להפיל את האינטרנט״

איל לוינטר, בן קמינסקי

בזמן שאתם קוראים שורות אלה, ארה"ב מוותרת על הפיקוח על האינטרנט ומעבירה את הכוח לידי אלפי בעלי אינטרסים. ביניהם משטרים טוטליטריים שכבר החלו לבצע מתקפות סייבר הולכות וגדלות על חברות התשתית של האינטרנט, כדי ללמוד איך להפיל אותן. מה מבשר העתיד?

ביֵאן צ'וּאֵה – הרופא הסיני האגדי

בן קמינסקי

יום אחד הגיע הרופא המפורסם ביאן צ'ואה למדינת צ'י, ופגש שם את המלך הוּאַן. ביאן צ'ואה רק ראה את המלך, ומיד אמר לו: "יש לך מחלה בשרירים. אם לא תטפל בה, היא תחמיר". "אין לי שום מחלה!" אמר המלך

דעה: ישראל חייבת לחדש את מומנטום הלחימה ברצועת עזה

יוני בן מנחם

יחסי הכוחות בין צה"ל לזרוע הצבאית של חמאס חייבים להיות ברורים, וצה"ל חייב להשיג הכרעה צבאית מהירה במערכה. אלו הצעדים שהדרג המדיני חייב להורות לצה"ל לבצע בשטח לאלתר

חידת האו"ם

איל לוינטר

האם האו"ם נוצר כדי לתאם בין המדינות, לשמור על הביטחון הבין-לאומי ולסייע בהשגת שלום עולמי? או שאולי הייתה להקמתו מטרה אחרת נסתרת?

שתפו: