כניסה
הרשמה לניוזלטר

מערכת הבריאות במדינת ישראל ממוקמת בצמרת העולמית במדדי איכות שירותי הרפואה הניתנים לתושבים. בשנים האחרונות התמודדה…

תוכן שיווקי | 13 במרץ 2024 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

כלים לשיפור איכות הטיפול במערכות הבריאות

מערכת הבריאות במדינת ישראל ממוקמת בצמרת העולמית במדדי איכות שירותי הרפואה הניתנים לתושבים. בשנים האחרונות התמודדה מערכת הבריאות עם שלל אתגרים והיא כורעת תחת העומס הרב שנובע בין היתר מבעיות תקציב, מצוקת כוח אדם ותשתיות לוקות בחסר.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל חלו שינויים רבים במדינה, ורבים מהתושבים נאלצים לבנות שגרת חיים במקביל למלחמה והשלכותיה. לכן, לאחר הכאוס שקרה, ויש הטוענים כי קורה עדיין, משרד הבריאות פועל בדרכים שונות ומגוונות כדי לייעל את מערכות הבריאות הפועלות במדינה ולסייע לאוכלוסייה לקבל שירות ולשמור על הבריאות גם במצבי חירום.

שגרה בריאה בצל המלחמה

בשנים האחרונות התמודדה מערכת הבריאות עם שלל אתגרים מורכבים כמו בעיות תקציב, מחסור בתקנים וכוח אדם, לרבות רופאים, אחים/אחיות ומנהלים, פערים בשירותי הבריאות בין אזור המרכז לבין הפריפריה, תשתיות ישנות ועוד. תקופת הקורונה הובילה את קברניטי משרד הבריאות לקדם את נושא הבריאות הדיגיטלית וכיום ניתן לראות כיצד הטכנולוגיות הרפואיות החדשניות מסייעות לצוותים הרפואיים לספק שירותי רפואה מתקדמים ויעילים יותר, גם מרחוק, ובנוסף הטכנולוגיות החדשות משפרות את בריאות התושבים, מסייעות באיתור מחלות בשלב מוקדם, חוסכות זמן ומשאבים ועוד.

כדי להוביל להישגים את מערכת הבריאות בישראל ועל מנת להתמודד עם האתגרים בעקבות שגרת החיים בצל המלחמה המתמשכת, נדרש תכנון מקצועי ומעמיק לטווח ארוך כדי להתמודד באופן מיטבי עם האתגרים הקיימים והחדשים העומדים לפני מערכות הבריאות השונות בארץ. בין היתר, מערכות הבריאות מתמודדות עם עלייה בתחלואה הכרונית והירידה בגיל החולים הכרוניים, עלייה בתוחלת החיים, תשתיות ישנות, ציוד חסר וכו', לכן הוחלט לרתום את המהפכה הדיגיטלית ולשלב פתרונות טכנולוגיים חדישים כדי לקדם ולשפר את איכות הטיפול ושירותי הרפואה, לבצע הקצאת משאבים נכונה יותר ולשפר את היעילות הכלכלית במערכת.

קידום מהפכת הבריאות הדיגיטלית כרוך בגיוס מנהלים לתפקידי ניהול מגוונים בכלל מערכות הבריאות הקיימות בארץ, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. לכן, בוגרי תואר בניהול מערכות בריאות זוכים לביקוש רב ולהצעות למגוון תפקידי ניהול במערכת. חשוב לזכור כי הסטודנטים במסלול זה עוברים מסלול הכשרה מקיף המעניק להם את כל הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים לתפקידי הניהול השונים במערכות הבריאות.

אילו כלים רוכשים בלימודי ניהול מערכות בריאות?

סטודנטים וסטודנטיות שלומדים לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות רוכשים ידע וכלים בתחומי כלכלה, ניהול משאבי אנוש, לוגיסטיקה, מערכות מידע, ניהול רפואי בכלים טכנולוגיים, קידום הבריאות באמצעים טכנולוגיים, מימון, שיווק, תפעול ועוד. תוכנית הלימודים מכינה את הסטודנטים לקראת תפקידי ניהול שונים במערכת הבריאות, ובוגרי התואר זוכים לכלים בתחומי הרפואה, הניהול והשיווק, בדגש על כלים בתחום הרפואה הדיגיטלית.

קורס AI במסגרת הלימודים לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות

המהפכה הדיגיטלית בשירותי הרפואה ממשיכה להתקדם בקצב מואץ, וכיום מנהלים במערכות הבריאות נדרשים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד. לכן, אם אתם מעוניינים להשתלב בתפקידי ניהול במערכת הבריאות בארץ או בחו"ל מומלץ ללמוד בתוכנית הכוללת קורס AI, הקורס מעניק ידע וכלים לטכנולוגיות המתקדמות המשפיעות כל תחומי החיים, כולל תחום הבריאות.

בינה מלאכותית הפכה לכלי עבודה חשוב ומרכזי במערכת הבריאות וכדי להיות מנהלים איכותיים ויעילים יותר חשוב להכיר את הטכנולוגיה וללמוד כיצד להשתמש בכלי ה-AI ואיך לרתום את הטכנולוגיה כדי לייעל, לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במיוחד כיום לאור השלכות מלחמת חרבות ברזל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
כיצד נחלצה משפחת מור מקשיים פיננסים של שנים

תוכן שיווקי

ההורים במשפחת מור החליטו לסדר מחדש את ההכנסות וההוצאות שלהם. התוצאה? תקציב מאוזן וסגירת חובות של שנים. כך תוכלו לעשות את אותו דבר

המלחמה נגד חיות המחמד

דינה גורדון

מדוע הבריטים הרגו כחצי מיליון כלבים וחתולים בזמן מלחמת העולם השנייה? סיפור בלשי אמיתי על "רצח עם" שככל הנראה לא שמעתם עליו מעולם

קטאר וחמאס: הפסקת האש תתחיל בשישי ב-7 בבוקר

דורון פסקין

דובר משרד החוץ הקטארי מסר הודעה לתקשורת על פרטי "ההודנה ההומניטרית". במשרד ראש הממשלה אישרו ש"התקבלה רשימת שמות ראשונית"

קורונה ומשרד הבריאות: מה מראים הסרטונים המודלפים

צוות מגזין אפוק

ריאיון עם פרופ' רצף לוי, מומחה לניהול סיכונים ומערכות בריאות, פרופ' בבית הספר לניהול "סלואן" ב-MIT, וחבר מח"צ

בכיר חות'י מציע "פתרון פשוט" לספינות הרוצות להימנע מתקיפתן בים האדום

דורון פסקין

מוחמד עלי אל-חות'י: כדי להימנע מתקיפה פרסמו את המשפט "אין לנו קשר עם ישראל" על כל ספינה כשהיא עוברת בים האדום

צה"ל מנהל מבצע ממוקד בבית חולים שיפאא' עקב מודיעין על "בכירי חמאס במרחב"

צוות מגזין אפוק

דובר צה"ל, דניאל הגרי: "אנחנו יודעים שבכירי חמאס התאגדו בתוך בית החולים שיפאא' ומשתמשים בו כדי לפעול נגד מדינת ישראל"

שתפו: