כניסה
הרשמה לניוזלטר

במצבים שבהם נדרשת עקירת שן או כמה שיניים, או במצב שבו קיים חוסר בשן או בשיניים, יש צורך בשתל דנטלי, שיחליף את השיניים החסרות.
החדשנות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים מאפשרת כיום תהליך של השתלת שיניים ביום אחד, הנקרא גם העמסה מיידית

תוכן שיווקי | 26 בדצמבר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

השתלת שיניים ביום אחד: על מה מדובר?

באופן מסורתי, השתלות שיניים כרוכות בתהליך רב-שלבי הנמשך מספר חודשים. כיום, הטכנולוגיה מאפשרת לרופאי השיניים להשתיל את השיניים בפגישה אחת בלבד. אמנם השיניים הקבועות יוברגו על השתל רק לאחר תהליך ההחלמה של אזור השתל, אבל בתוך 24 שעות יהיו למטופל שיניים זמניות, שיאפשרו לו ללעוס, לחייך ולחזור לתפקוד מלא בתוך ימים. ביקשנו לשוחח עם ד"ר אלכסנדר פוזדייב , בעלים של מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר בקריית אונו, שהסביר לנו על היתרונות של הליך השתלת שיניים ביום אחד.

חשוב לציין, כי השתלת שיניים ביום אחד  ניתן לבצע אך ורק לכל הלסת, ולא לשיניים בודדות.

מה ההבדל בין השתלת שיניים רגילה להשתלת שיניים ביום אחד?

תהליך השתלת שתלים באופן מסורתי הוא תהליך ארוך, שכולל כמה שלבים, ובין שלב לשלב יש תקופת החלמה.
בשלב הראשון, יש לעקור את השן הפגועה, ולחכות בין חודשיים לארבעה חודשים עד שאזור העקירה יחלים. 
בשלב השני, יחדיר רופא השיניים את השתל לעצם הלסת, ותקופת ההחלמה תארך בין שלושה לשישה חודשים.

השיניים הקבועות יוברגו לשתל רק אחרי חמישה עד עשרה חודשים.

לעומת זאת – השתלה ביום אחד מאפשרת לקצר את הזמן באופן משמעותי. מספר הפגישות אצל הרופא יסתכם בשלוש פגישות בלבד – פגישת ייעוץ, במטרה לבדוק האם הטיפול מתאים למטופל, בפגישה השנייה יתקיים תהליך ההשתלה, ובפגישה השלישית הרופא יבריג את השיניים הקבועות. כל התהליך , לרבות זמן ההחלמה אורך כחצי שנה בלבד.
  

איך מתבצע התהליך ביום אחד?

לפני ההחלטה על השתלת שיניים ביום אחד תתקיים פגישת ייעוץ עם רופא השיניים. בפגישה זו יבצע הרופא בדיקת שיניים מקיפה, לרבות הדמיה דיגיטלית – צילומי רנטגן או סריקת CT – כדי להעריך את מצב חלל הפה, השיניים ועצם הלסת. על בסיס תוצאות הבדיקות והתשאול על מצבו הרפואי של המטופל, כולל אם יש תרופות שהוא נוטל באופן קבוע, יציע הרופא תוכנית טיפול, המפרטת את מספר השתלים הדרושים, את סוג השתלים, מיקומם וסוג השיניים התותבות שיוברגו על השתלים.

ביום ההשתלה, יבצע הרופא את הליך ההשתלה בהרדמה מקומית בדרך כלל. הרופא יקדח לתוך עצם הלסת וימקם את שורשי השתל במקום של השן או השיניים החסרות. שורש השתל, מדמה את צורתו של שורש השן הטבעית. הוא עשוי בדרך כלל מטיטניום, חומר חזק ועמיד, שנטמע בעצם הלסת, ועם הזמן הופך להיות חלק אינטגרלי ממנה.
יממה לאחר ההשתלה, יבריג הרופא כשר זמני על השתלים, שיאפשר למטופל לחזור לשגרה באופן מידי, ואף לחייך ולחשוף שיניים במראה טבעי.

תהליך הטמעת השתל בעצם הלסת אורך כחצי שנה. רק אז, לאחר שהמקום החלים לחלוטין והשתל התקבע בעצם הלסת, יגיע המטופל שוב לרופא השיניים על מנת לקבל את השיניים הקבועות, שמותאמות במיוחד בשבילו, בהתאם למידות שנלקחו. הכתרים עשויים מחומר הזירקוניה, שהוא חומר חזק מאוד, עמיד בפני כתמים, וניתן להתאימו לצבע השיניים של המטופל.

מהם היתרונות של השתלה דנטלית ביום אחד?

  1. היתרון הבולט הוא, שהשתלת שיניים ביום אחד אינה מצריכה התקנת תותבות נשלפות, ובכך נחסכת מהמטופל אי הנוחות הנגרמת מהתותבות הללו.
  2. זמן הטיפול מתקצר באופן משמעותי בהשוואה להליכי השתלה מסורתיים.
  3. כבר ביום שלמחרת תהליך ההשתלה המטופל יכול ליהנות מחיוך אסתטי, גם אם הכתרים הם זמניים.
  4. השתלת שיניים ביום אחד מפחיתה את מספר הביקורים אצל רופא השיניים, וחוסכת למטופל זמן ואי נוחות.
  5. כדאי לדעת שאחוזי ההצלחה של השתלת שיניים ביום אחד הם גבוהים מאוד ועומדים מעל ל 95% הצלחה.

למי זה מתאים?

ההליך מתאים למטופלים שיש להם מספיק נפח עצם.

למטופלים שצפיפות עצם הלסת שלהם לא מספיקה, ימליץ רופא השיניים על השתלת עצם לפני תהליך השתלת השיניים. השתלת עצם נחוצה על מנת שניתן יהיה להחדיר את השתל באופן שעצם הלסת תוכל לתמוך בו, ושהשתל יוכל להיטמע בתוך העצם.

השתלת שיניים ביום אחד, נותנת מענה מידי לאנשים הסובלים מחוסר בשיניים. יחד עם זאת השיטה החדשנית אינה מתאימה לכל אחד. לכן חשוב להתייעץ עם רופא שיניים מנוסה, שיבצע בדיקה מקיפה, ועל בסיס תוצאותיה ימליץ על מידת ההתאמה של ההליך הטיפולי למטופל.

במשפט אחרון נאמר כי אנחנו בעיצומה של מהפיכת מידע ומדע.

אין ספק שההתפתחות המואצת של המדע בעשור האחרון מאפשרים טיפולים חדשניים וחדשנות פורצת דרך בעולם רפואת השיניים. השילוב של חומרים מתקדמים, אמצעי בקרה ואבחון מתקדמים, לא רק שמאיצים את תהליך ההשתלה אלא גם משפרים את סיכויי ההצלחה הכוללת ואת אורך החיים של השתל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להבין את מחיר הזמן: הכלכלנים שטוענים שמחירי המוצרים בעולם למעשה יורדים

יאן יקיאלק

בזמן שכותרות העיתונים פסימיות ומדאיגות, הכלכלן ד"ר גייל פולי ושותפו פרסמו ספר חדש שובר מוסכמות המראה כי החברה שלנו נמצאת במגמה הפוכה של שפע, ולא של מחסור. ריאיון

פרויקט הדמיון ההרואי – כיצד לטפח אנשים אמיצי לב בחברה

מאיה מזרחי

הפסיכולוג המפורסם פיליפ זימברדו אסף קבוצה של מומחים כדי שתחקור מה גורם לאנשים לעשות טוב, או ליתר דיוק – להתנהג בהרואיות במצבי סכנה. פרופ' ארי קוהן, ממובילי הפרויקט, מספר על המסקנות שאליהן הגיעו

בחירות האמצע: הרפובליקנים מתקרבים לשליטה בבית הנבחרים. מה הם יוכלו תיאורטית לעשות איתה?

צוות אפוק

נכון למועד כתיבת שורות אלה, בחירות האמצע בארה"ב עדיין לא הסתיימו, אך ניתן להעריך כי

הנערה והקיסר

בן קמינסקי, דייוויד וו

סיפורם של הקיסר משושלת האן שהתייחס לעם כהורה, ושל הנערה שבזכותה הוא תיקן את החוק

מדוע תרבויות קורסות?

רקפת תבור

מג'ארד דיימונד המפורסם ועד הסוציולוג שחזה את הגעתה הקרובה של ציוויליזציה רוחנית חדשה - החוקרים שהתעמקו בסיבות לעלייתן ולנפילתן של תרבויות הבחינו בדפוסים שאולי חושפים את הצעד הבא של הציוויליזציה המערבית שלנו

משבר גיל 4 חודשים, זה אמיתי?

תוכן שיווקי

אם תשבו עם האימהות והסבתות שלכם ותספרו להם שלתינוקות יש משבר כשהם מגיעים לגיל של ארבעה חודשים ייתכן כי תשמעו קול של צחוק מתגלגל או פליאה מוחלטת לגבי הקביעה הזו. האם באמת קיים משבר שכזה?

שתפו: