כניסה
הרשמה לניוזלטר

כשכובד המשקל גובר והלחץ היומיומי הופך לדחק, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד שלנו – אלא גם בבריאותנו. ניצול יכולות הניהול שלנו להקלה יומיומית על רמות המתח עשויה לשנות את המצב גם בטווח הרחוק

תוכן שיווקי | 28 ביולי 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

סטרס הוא לא הכרח המציאות. יש דרכים להפחית אותו

עוד פגישה, מצגת, דד ליין, יעד: הלחץ גובר, המתח נותן אותותיו. ללחץ שבחיינו יש תפקיד מניע ביכולת לפעול, לקדם אותנו בעבודה, להשאיר אותנו ערניים ודרוכים וגם לדרבן אותנו לפעול למען מטרות חיוביות – כל עוד הוא נוכח בחיינו במינונים מסוימים. אולם כשכובד המשקל גובר, והלחץ הופך לסטרס, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד היומיומי שלנו – אלא גם בבריאותנו. לא מעט מחקרים הבוחנים את אורח החיים המערבי של המאה הזו, מצביעים על קשר מובהק ומדאיג בין סטרס מוגבר – או דחק, בשמו העברי – לבעיות פיזיולוגיות שונות.

איך מתנהג הגוף שלנו בשעת דחק? מערכת השלד והשרירים מתכווצת, ולחץ מופעל על הכתפיים, ראש וצוואר. ישנה עלייה בהורמוני המתח, הדופק מהיר יותר, מופעל לחץ על הלב וכלי הדם, והסובלים נמצאים בסיכון מוגבר להתקף לב או שבץ. מערכת העיכול מושפעת, עם תופעות כגון כאבי בטן, צרבת ובעיות מעיים. נוצר מעגל בו הסטרס פוגע במערכת הגוף וגורם למתח, שמעצים את התופעות הפיזיולוגיות והרגשיות.

הבשורות הטובות הן שאת הסטרס ניתן לנהל, ואפילו די בקלות. שיטות הרגעה מקלות על המתח הנפשי ומתוך כך על התופעות הפיזיולוגיות הנלוות, ומנגד – טיפול בתופעות הפיזיולוגיות המייצרות את תחושת הסטרס מקל עליהן ומפחית את רמות המתח הנפשי. הגוף נרגע, והסטרס שוב הופך חיובי ומקדם.

אם נאמץ קצת מיכולות הניהול שלנו גם להקלה יומיומית על המתח, נוכל להגיע להישגים טובים מבלי לפגוע בעצמנו לטווח הרחוק. הנה כמה דרכים להפחתת הסטרס, גם בתקופות קשות.

פעילות גופנית, בשביל הנפש

מלבד היתרונות הבריאותיים שבה, פעילות גופנית מגבירה את רמות האנדורפינים בגוף ויוצרת תחושה שמחה, רגועה ונינוחה. אם אתם לא ממכורי המרתונים וריצות השטח, תוכלו למצוא חלופות ביתיות (או משרדיות) שיאפשרו הפוגה קלה בין המשימות השוטפות. כך למשל Shaper, מכשיר עיסוי וחיטוב, יוצר רטט ומדמה מצב של פעילות גופנית. למכשיר מצבים של הליכה, ג'וגינג או ריצה, והוא מאפשר לשפר סיבולת לב-ריאה תוך שריפת קלוריות מוגברת. השימוש במכשיר מייעל את תהליכי חילוף החומרים ומאפשר הזרמה של כמויות גדולות של חמצן בגוף, להפגת עייפות. התוצאה היא פרצי אנרגיה, הקלה על מערכת השלד והשרירים והפחתה ברמות הלחץ (ורצועת הבונוס: חיטוב וחיזוק הגוף).

עיסוי, להקלה האולטימטיבית

העיסוי מעלה את טמפרטורת הרקמות הרכות, מאט את הדופק, משחרר הורמונים ומרפה את השרירים המכווצים. אחרי מסאז' טוב יש שחרור של משככי כאבים טבעיים והורמונים, ומערכת העצבים הפאראסימפתטית, השולטת על יכולת הגוף להירגע, מופעלת. הדופק מאט ולחץ הדם יורד.

את העיסוי האולטימטיבי תוכלו לקבל בבית, מול הטלוויזיה. כך למשל כסא פנדורה של אמריקן קומפורט מדמה עיסוי אמיתי, עם מגוון שיטות עיסוי שונות, כגון לישה, טפיחות, שיאצו ועוד. מערכות חימום מובנות יוצרות מעטפת המחממת את איברי הגוף, להקלה ולשחרור השרירים, ותנוחתzero gravity  מסייעת בהפחתת לחץ של משקל הגוף, לזרימת דם תקינה. הגוף משתחרר, הנשימות נעשות עמוקות והכאבים מתפוגגים.

יון שלילי, לרגש חיובי

תהיתם פעם למה מים זורמים מרגיעים אתכם? חשיפה ליונים שליליים יוצרת תגובה כימית חיובית עם רקמות הגוף, להפחתת תסמיני דכאון, שיקום וריפוי מערכות גוף, שיפור תפקוד קוגניטיבי והפגת העייפות. אותם היונים קיימים בקרני ה-UV של השמש, באוויר לאחר סופות, ובמקומות בהם יש התנגשות של מים כגון מפלים או בסחף על החוף. לכסא פנדורה מערכת ייחודית לפיזור המולקולות הטעונות, הגורמת להרגשה פיזית נינוחה, ולתחושת שלווה שעוטפת את הגוף.

לחץ לשחרור לחץ

על פי תורת הרפלקסולוגיה, הפעלת לחץ בכף הרגל משחררת את קצות העצבים, מאזנת מחדש את המערכות הלימפתיות והאנדוקריניות, משפרת את חילוף החומרים, מקלה על כאבים, מפחיתה תסמינים פסיכולוגיים כמו מתח וחרדה ומקדמת שינה.

מכשיר עיסוי לרגליים refreshing, הוא הרפלקסולוג הביתי שלעולם לא מתעייף. הרולרים של המכשיר פועלים מאצבעות הרגליים ועד הקרסול, ויחד עם פונקציית החימום, משחררים ומקלים להשגת איזון ושלווה.

נשימות ולהרפות

על פי חוקרי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד, הקפדה על נשימות נכונות יוצרת מאגר של 'שלווה פנימית', שמשמשת אותנו בעתות לחץ. נשימות נכונות מגרות את תגובת הרוגע להפחתת סטרס. בשלב הראשון נסו לנשום נשימה עמוקה וארוכה דרך הבטן, תוך כדי שחרור מחשבות טורדניות. לאחר מכן, התמקדו בכל פעם בקבוצת שרירים אחרת ושחררו נפשית תחושות של לחץ פיזי מהאזור. בישיבה נוחה, תחשבו על מקום מרגיע ונעים; דמיינו אותו, ואתכם בו, לפרטי פרטים, כשאתם מוקפים בשלווה וביופי של המקום – או פשוט נקו את הראש והתמקדו אך ורק בנשימות שלכם. את התרגול ניתן לבצע בכל מקום, ומומלץ להאריך בכל פעם מעט, עד לכ-20 דקות ביום. אין לכם מה להפסיד.

שתפו את הכתבה:

סטרס הוא לא הכרח המציאות. יש דרכים להפחית אותו

כשכובד המשקל גובר והלחץ היומיומי הופך לדחק, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד שלנו – אלא גם בבריאותנו. ניצול יכולות הניהול שלנו להקלה יומיומית על רמות המתח עשויה לשנות את המצב גם בטווח הרחוק

תוכן שיווקי | 28 ביולי 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

עוד פגישה, מצגת, דד ליין, יעד: הלחץ גובר, המתח נותן אותותיו. ללחץ שבחיינו יש תפקיד מניע ביכולת לפעול, לקדם אותנו בעבודה, להשאיר אותנו ערניים ודרוכים וגם לדרבן אותנו לפעול למען מטרות חיוביות – כל עוד הוא נוכח בחיינו במינונים מסוימים. אולם כשכובד המשקל גובר, והלחץ הופך לסטרס, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד היומיומי שלנו – אלא גם בבריאותנו. לא מעט מחקרים הבוחנים את אורח החיים המערבי של המאה הזו, מצביעים על קשר מובהק ומדאיג בין סטרס מוגבר – או דחק, בשמו העברי – לבעיות פיזיולוגיות שונות.

איך מתנהג הגוף שלנו בשעת דחק? מערכת השלד והשרירים מתכווצת, ולחץ מופעל על הכתפיים, ראש וצוואר. ישנה עלייה בהורמוני המתח, הדופק מהיר יותר, מופעל לחץ על הלב וכלי הדם, והסובלים נמצאים בסיכון מוגבר להתקף לב או שבץ. מערכת העיכול מושפעת, עם תופעות כגון כאבי בטן, צרבת ובעיות מעיים. נוצר מעגל בו הסטרס פוגע במערכת הגוף וגורם למתח, שמעצים את התופעות הפיזיולוגיות והרגשיות.

הבשורות הטובות הן שאת הסטרס ניתן לנהל, ואפילו די בקלות. שיטות הרגעה מקלות על המתח הנפשי ומתוך כך על התופעות הפיזיולוגיות הנלוות, ומנגד – טיפול בתופעות הפיזיולוגיות המייצרות את תחושת הסטרס מקל עליהן ומפחית את רמות המתח הנפשי. הגוף נרגע, והסטרס שוב הופך חיובי ומקדם.

אם נאמץ קצת מיכולות הניהול שלנו גם להקלה יומיומית על המתח, נוכל להגיע להישגים טובים מבלי לפגוע בעצמנו לטווח הרחוק. הנה כמה דרכים להפחתת הסטרס, גם בתקופות קשות.

פעילות גופנית, בשביל הנפש

מלבד היתרונות הבריאותיים שבה, פעילות גופנית מגבירה את רמות האנדורפינים בגוף ויוצרת תחושה שמחה, רגועה ונינוחה. אם אתם לא ממכורי המרתונים וריצות השטח, תוכלו למצוא חלופות ביתיות (או משרדיות) שיאפשרו הפוגה קלה בין המשימות השוטפות. כך למשל Shaper, מכשיר עיסוי וחיטוב, יוצר רטט ומדמה מצב של פעילות גופנית. למכשיר מצבים של הליכה, ג'וגינג או ריצה, והוא מאפשר לשפר סיבולת לב-ריאה תוך שריפת קלוריות מוגברת. השימוש במכשיר מייעל את תהליכי חילוף החומרים ומאפשר הזרמה של כמויות גדולות של חמצן בגוף, להפגת עייפות. התוצאה היא פרצי אנרגיה, הקלה על מערכת השלד והשרירים והפחתה ברמות הלחץ (ורצועת הבונוס: חיטוב וחיזוק הגוף).

עיסוי, להקלה האולטימטיבית

העיסוי מעלה את טמפרטורת הרקמות הרכות, מאט את הדופק, משחרר הורמונים ומרפה את השרירים המכווצים. אחרי מסאז' טוב יש שחרור של משככי כאבים טבעיים והורמונים, ומערכת העצבים הפאראסימפתטית, השולטת על יכולת הגוף להירגע, מופעלת. הדופק מאט ולחץ הדם יורד.

את העיסוי האולטימטיבי תוכלו לקבל בבית, מול הטלוויזיה. כך למשל כסא פנדורה של אמריקן קומפורט מדמה עיסוי אמיתי, עם מגוון שיטות עיסוי שונות, כגון לישה, טפיחות, שיאצו ועוד. מערכות חימום מובנות יוצרות מעטפת המחממת את איברי הגוף, להקלה ולשחרור השרירים, ותנוחתzero gravity  מסייעת בהפחתת לחץ של משקל הגוף, לזרימת דם תקינה. הגוף משתחרר, הנשימות נעשות עמוקות והכאבים מתפוגגים.

יון שלילי, לרגש חיובי

תהיתם פעם למה מים זורמים מרגיעים אתכם? חשיפה ליונים שליליים יוצרת תגובה כימית חיובית עם רקמות הגוף, להפחתת תסמיני דכאון, שיקום וריפוי מערכות גוף, שיפור תפקוד קוגניטיבי והפגת העייפות. אותם היונים קיימים בקרני ה-UV של השמש, באוויר לאחר סופות, ובמקומות בהם יש התנגשות של מים כגון מפלים או בסחף על החוף. לכסא פנדורה מערכת ייחודית לפיזור המולקולות הטעונות, הגורמת להרגשה פיזית נינוחה, ולתחושת שלווה שעוטפת את הגוף.

לחץ לשחרור לחץ

על פי תורת הרפלקסולוגיה, הפעלת לחץ בכף הרגל משחררת את קצות העצבים, מאזנת מחדש את המערכות הלימפתיות והאנדוקריניות, משפרת את חילוף החומרים, מקלה על כאבים, מפחיתה תסמינים פסיכולוגיים כמו מתח וחרדה ומקדמת שינה.

מכשיר עיסוי לרגליים refreshing, הוא הרפלקסולוג הביתי שלעולם לא מתעייף. הרולרים של המכשיר פועלים מאצבעות הרגליים ועד הקרסול, ויחד עם פונקציית החימום, משחררים ומקלים להשגת איזון ושלווה.

נשימות ולהרפות

על פי חוקרי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד, הקפדה על נשימות נכונות יוצרת מאגר של 'שלווה פנימית', שמשמשת אותנו בעתות לחץ. נשימות נכונות מגרות את תגובת הרוגע להפחתת סטרס. בשלב הראשון נסו לנשום נשימה עמוקה וארוכה דרך הבטן, תוך כדי שחרור מחשבות טורדניות. לאחר מכן, התמקדו בכל פעם בקבוצת שרירים אחרת ושחררו נפשית תחושות של לחץ פיזי מהאזור. בישיבה נוחה, תחשבו על מקום מרגיע ונעים; דמיינו אותו, ואתכם בו, לפרטי פרטים, כשאתם מוקפים בשלווה וביופי של המקום – או פשוט נקו את הראש והתמקדו אך ורק בנשימות שלכם. את התרגול ניתן לבצע בכל מקום, ומומלץ להאריך בכל פעם מעט, עד לכ-20 דקות ביום. אין לכם מה להפסיד.

שתפו את הכתבה:

שתפו: