כניסה
הרשמה לניוזלטר

תשכחו מזה שאינטליגנציה, נחישות או מצב כלכלי הם המרכיבים ההכרחיים ביותר להצלחה בלימודים ובחיים. מחקרים אחרונים מראים כי יש מרכיב סודי חשוב יותר

דינה גורדון | 13 במאי 2017 | פסיכולוגיה | 6 דק׳

איפה אתם על "סולם התקווה"?

ארין גרו-וויל הגיעה כמורה צעירה ללמד בבית ספר בלונג ביץ', קליפורניה. היא קיבלה כיתה של תלמידים חסרי מוטיבציה ועניין, רובם ממוצא אפרו-אמריקני והיספני, שהיו עסוקים בעיקר במלחמת כנופיות. כשהיא תפסה יום אחד תלמיד שהעביר בכיתה קריקטורה של תלמיד אחר ממוצא אפרו-אמריקני עם שפתיים ענקיות, היא אמרה לתלמידים שזה דומה לקריקטורות שהנאצים עשו בתקופת השואה.

כאשר התברר לגרו-וויל שאף אחד מהתלמידים לא ידע דבר על השואה, היא שינתה את תכנית הלימודים הרשמית בכיתה, לתכנית בנושא "סובלנות". הילדים צפו יחד בסרטים כמו "רשימת שינדלר" ו"רומיאו ויוליה", וקראו יחד ספרים על בני נוער במקומות שונים בעולם בתקופות של מלחמה.

תמונה: Fotolia

איפה אתם על "סולם התקווה"?

תשכחו מזה שאינטליגנציה, נחישות או מצב כלכלי הם המרכיבים ההכרחיים ביותר להצלחה בלימודים ובחיים. מחקרים אחרונים מראים כי יש מרכיב סודי חשוב יותר

דינה גורדון | 13 במאי 2017 | פסיכולוגיה | 6 דק׳

תמונה: Fotolia

ארין גרו-וויל הגיעה כמורה צעירה ללמד בבית ספר בלונג ביץ', קליפורניה. היא קיבלה כיתה של תלמידים חסרי מוטיבציה ועניין, רובם ממוצא אפרו-אמריקני והיספני, שהיו עסוקים בעיקר במלחמת כנופיות. כשהיא תפסה יום אחד תלמיד שהעביר בכיתה קריקטורה של תלמיד אחר ממוצא אפרו-אמריקני עם שפתיים ענקיות, היא אמרה לתלמידים שזה דומה לקריקטורות שהנאצים עשו בתקופת השואה.

כאשר התברר לגרו-וויל שאף אחד מהתלמידים לא ידע דבר על השואה, היא שינתה את תכנית הלימודים הרשמית בכיתה, לתכנית בנושא "סובלנות". הילדים צפו יחד בסרטים כמו "רשימת שינדלר" ו"רומיאו ויוליה", וקראו יחד ספרים על בני נוער במקומות שונים בעולם בתקופות של מלחמה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
20 אסטרטגיות צבאיות לניצחון במלחמה (וגם בחיים)

מאיה מזרחי

לוחמה אישית, לוחמה מאורגנת, לוחמה הגנתית ולוחמה התקפית - רב מכר שכתב הסופר רוברט גרין כולל אסטרטגיות מועילות רבות שיכולות לסייע לנו להבין טוב יותר את המצב הנוכחי, ולהתכונן לבאות

מעבר לרגיל: הנערה מצ'רנוביל שזכתה בזהב

דינה גורדון

מה עוזר לאדם להתעלות מעבר לקשיים הפיזיים והנפשיים שלו? סיפורה של אוקסנה מאסטרס שנולדה בתנאים הקשים ביותר והגיעה למקומות גבוהים בקריירה שלה הוא דוגמה לכוח הרצון והרוח

"אני עובדת עם המשפחות, עם האנשים שניצלו מהתופת. צריך להבין יחד איתם מה נתן להם רגע של תקווה, ולחבר אותם למקורות החוסן שלהם"

דור לוינטר

הפסיכולוגית עינת הרף כשדאי מספרת בריאיון למגזין אפוק על עבודתה עם הניצולים והמשפחות, בדרך למציאת קצה חוט של דרך להתמודד עם הטראומה. "חוויית האימה גדולה מאוד. היו אנשים שיצאנו איתם החוצה לעשות סיבוב, לא משנה איפה, כדי שיוכלו לעשות צעד אחרי צעד ולהאמין שכרגע אין מישהו שיורה עליהם. הם התקשו להאמין לזה"

מהארכיון: הכוח של הנחמדות

מאיה מזרחי

האם התפיסות שלפיהן להיות נחמד זה להיות חלש, משעמם ולא יוצלח הן נכונות? מה אומרים המחקרים? האם מה שנחשב לחולשה הוא למעשה כוח?

6 שיעורים מהביוגרפיה של אילון מאסק

דינה גורדון

כיצד הפך מאסק מילד שספג מכות קשות בבית הספר לאחד האנשים המצליחים בעולם? מה ניתן ללמוד על סגנון הניהול שלו? מדוע הוא לוקח סיכונים שנראים בגדר הבלתי אפשרי? ואיך הוא מניע עובדים לעמידה ביעדים?

״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״

איל לוינטר

כיצד לפתח קשיחות? סטיב מגנס, יועץ לפיתוח מיומנויות מנטליות עבור קבוצות ספורט מקצועיות, יוצא בספרו האחרון "תעשו דברים קשים" נגד המסרים שהועברו לנו בתקשורת ובסרטים, ומלמד עקרונות נכונים יותר לפיתוח קשיחות

שתפו: