כניסה
הרשמה לניוזלטר

כשכובד המשקל גובר והלחץ היומיומי הופך לדחק, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד שלנו – אלא גם בבריאותנו. ניצול יכולות הניהול שלנו להקלה יומיומית על רמות המתח עשויה לשנות את המצב גם בטווח הרחוק

תוכן שיווקי | 28 ביולי 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

סטרס הוא לא הכרח המציאות. יש דרכים להפחית אותו

עוד פגישה, מצגת, דד ליין, יעד: הלחץ גובר, המתח נותן אותותיו. ללחץ שבחיינו יש תפקיד מניע ביכולת לפעול, לקדם אותנו בעבודה, להשאיר אותנו ערניים ודרוכים וגם לדרבן אותנו לפעול למען מטרות חיוביות – כל עוד הוא נוכח בחיינו במינונים מסוימים. אולם כשכובד המשקל גובר, והלחץ הופך לסטרס, הוא ללא ספק פוגע לא רק בתפקוד היומיומי שלנו – אלא גם בבריאותנו. לא מעט מחקרים הבוחנים את אורח החיים המערבי של המאה הזו, מצביעים על קשר מובהק ומדאיג בין סטרס מוגבר – או דחק, בשמו העברי - לבעיות פיזיולוגיות שונות.

איך מתנהג הגוף שלנו בשעת דחק? מערכת השלד והשרירים מתכווצת, ולחץ מופעל על הכתפיים, ראש וצוואר. ישנה עלייה בהורמוני המתח, הדופק מהיר יותר, מופעל לחץ על הלב וכלי הדם, והסובלים נמצאים בסיכון מוגבר להתקף לב או שבץ. מערכת העיכול מושפעת, עם תופעות כגון כאבי בטן, צרבת ובעיות מעיים. נוצר מעגל בו הסטרס פוגע במערכת הגוף וגורם למתח, שמעצים את התופעות הפיזיולוגיות והרגשיות.

הבשורות הטובות הן שאת הסטרס ניתן לנהל, ואפילו די בקלות. שיטות הרגעה מקלות על המתח הנפשי ומתוך כך על התופעות הפיזיולוגיות הנלוות, ומנגד - טיפול בתופעות הפיזיולוגיות המייצרות את תחושת הסטרס מקל עליהן ומפחית את רמות המתח הנפשי. הגוף נרגע, והסטרס שוב הופך חיובי ומקדם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרשנות: ממשל ביידן לוחץ על מחמוד עבאס לערוך רפורמות מקיפות ברש"פ

יוני בן מנחם

ארה"ב פתחה בדיאלוג עם הרש"פ כדי שזו תוכל בסופו של יום לנהל את רצועת עזה. השיחות מתנהלות בעצלתיים מכיוון שממשלת ישראל עדיין לא קבעה את עמדתה בנושא

חוגגים את תרבות היין הישראלי בפסטיבל Salute 2015 בתל אביב וברעננה

תוכן שיווקי

פסטיבל היין Salute 2015 יתקיים בתל אביב במתחם "התחנה" בין התאריכים: 13-14 במאי 2015 וברעננה במתחם "פארק רעננה" בין התאריכים 24-25 ביוני (בין השעות 18:30-23:00)

הערכת המודיעין האמריקני: יציבותה של ממשלת נתניהו בסכנה, העימות מול חמאס יימשך בשנים הבאות

דורון פסקין

המודיעין האמריקני פרסם הערכה שנתית של האיומים ברחבי העולם, הכוללת תחזיות לגבי ישראל, עזה ואיראן

סין: מוקירים את זכרו של ג'או זי-יאנג, המנהיג שניסה למנוע את הטבח בטיאננמן

וון ג'ון

מאות מתאבלים זוכרים את אומץ ליבו של ג'או זי-יאנג שנאלץ להתפטר מראשות הממשלה לאחר ששוחח עם המפגינים בכיכר טיאננמן והפך ל"אסיר מדינה"

ראש ממשלת קטאר: לא יוזרמו כספים לשיקום עזה בלי פתרון שתי המדינות

דורון פסקין

שיח' מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני דיבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס על התגובה הדרושה של מדינות המפרץ למצב ברצועת עזה

נעצרו שני המחבלים מהפיגוע ברעננה; הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

שתפו: