כניסה
הרשמה לניוזלטר

יפן היא אחת המדינות המזדקנות ביותר בעולם – מעל רבע מהאוכלוסייה הם בני 62 ומעלה, בהשוואה לכמעט 15% בישראל. נתונים אלו ממשיכים לצמוח, ועד שנת 2065 יהיו 3 מיליון ישראלים בני הגיל השלישי ומעלה, מה שאומר יותר עומס על מערכת הבריאות, הפנסיות והרווחה.

תוכן שיווקי | 10 ביולי 2022 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

תוחלת החיים עולה ודרוש לנו מבט חדש על זקנה

איך מתכוננים לפיצוץ דמוגרפי ידוע מראש? מצד אחד חדשות טובות בהחלט: תוחלת החיים הממוצעת ממשיכה לעלות ולהשתפר, ואנו צפויים לחיות יותר בהשוואה לעידנים קודמים. מצד שני, חל גידול מתמיד במבוגרים הסובלים מבעיות הזקנה - החל מהבעיות הקלות, וכלה במחלות שמאלצות גם את בני המשפחה לבחור בין טיפול סיעודי בבית ובין טיפול בבתי אבות.

לא סתם בוצעה רפורמה בגמלת הסיעוד בשנת 2018. שלושת רמות הסיעוד שהוגדרו במקור (א, ב, ג) לא ייצגו נכונה את התנאים המשתנים בעולם המציאות. המעבר לשש רמות סיעוד חדשות, מאפשר ליותר מבוגרים להיות זכאים לקבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי, ולפיכך לקבל יותר שירותים נחוצים: החל מטיפול סיעוד בבית וכלה בתמיכה קהילתית ואחרת. השינוי היה דרוש מכיוון שחל גידול בשטח באנשים הזקוקים לטיפול סיעודי צמוד כזה או אחר, בשל מחלה, ירידה קוגניטיבית ועוד.

רפורמת הסיעוד הייתה צעד מתבקש ומבורך בהחלט, ולצידה נעשו צעדים נוספים בשנים שלאחר מכן. אחד מהם בוצע ממש לאחרונה, עם הקמתה של ועדת שרים מיוחדת לענייני זקנה בישראל. אם עד היום לא היה שום גוף יחיד שמרכז את כל נושא הזקנה מול הגורמים הרלוונטיים, הרי שכיום ועדת השרים לענייני זקנה צפויה למלא את החלל הזה.

PIXABAY

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
רכבת ההרים המסוכנת של הכלכלה הישראלית

איתי סלונים

מה גורם לכלכלת ישראל להמשיך לצמוח, ומה יקרה ביום שבו בועת הנדל"ן תתפוצץ?ֿ

צה"ל הודיע מהבוקר על נפילתם של 9 לוחמים בקרבות; חיל האוויר תקף בלבנון

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

הכיתה – כפי שלא הכרתם אותה

מאיה מזרחי

שיטות למידה חדשות מעודדות את האדריכל דוד נופר ליצור מבנים שיתרמו להצלחתן

המדיה החדשים לקראת עידן פוסט-טרמאפ – חשבון נפש

ד"ר חיים פרנקל

הדיון הער שיצרה הרשת החברתית "טוויטר" – שמחקה בתחילת ינואר 2021 לצמיתות את חשבונו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ – מהווה הזדמנות נאותה לעסוק בציפיות ובאכזבות

כיצד לקבוע את מזלנו?

נטע נס

״בנינו אלפי מקדשים לפורטונה אלת המזל, ואף לא אחד לשיקול הדעת״ - מרקוס קורנליוס פרונטו, נואם וסנגור רומי, 100 לסה״נ

בחור דמיוני בדירה בשנקין

מאיה מזרחי

לקוח שרכש דירה במבנה שיועד לשימור, בלב תל-אביב, פנה לאדריכל זהר בן לביא כדי שיהפוך אותה לנכס מעוצב. בפני המעצב עמדו שלושה אתגרים: הוא רצה להגדיל את הדירה כדי שתהיה אטרקטיבית יותר, הוא רצה שיהיה בה מספיק אור טבעי כדי ליצור תחושה של חמימות. האתגר השלישי היה להתאים אותה לאדם שיתגורר בה, אך לא הוא ולא הלקוח ידעו מי הוא יהיה. כך נוצר הקלסתרון הדמיוני של האיש או האנשים שיאכלסו בעתיד את הדירה הקטנה בשנקין

שתפו: