כניסה
הרשמה לניוזלטר

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 26 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

חוסל סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל

20:45 – סיכום דבריו של דובר צה"ל:

צה"ל והשב"כ חיסלו היום עוד בכירי חמאס, ביניהם סגן ראש מחלקת המודיעין של החמאס, דמות שהייתה מעורבת באופן אישי, צמוד לסינוואר, בתכנון הטבח של ה-7 באוקטובר.

יחד איתו חוסל מפקד גדוד מערב חאן יונס. מפקדי הגדודים, אני רוצה שהציבור יבין – הם הדרג הטקטי הבכיר בשטח שניהל את ההתקפה הקרקעית, שלקח חלק משמעותי בטבח הרצחני יחד עם אנשיהם, מחבלי הנוח'בה הרצחניים.

בנוסף, חוסלה צמרת הפיקוד בגדוד אחר, גדוד דרג' תפאח שהוא גדוד מרכזי שגם לקח חלק מרכזי בטבח הרצחני של ה-7 באוקטובר.

כוחות צה"ל ממשיכים בפשיטות קרקעיות לתוך שטח הרצועה. התכלית של הפשיטות האלה: לחסל מחבלים, להכין את השטח, לנקות מטענים, לנקות עמדות.

נמסרה הודעה למשפחותיהם של 224 חטופים, יש גם לא מעט אזרחים זרים ממדינות רחוקות.

הדלק הוא סוגייה מרכזית: המערכים של חמאס אחרי 20 ימים בתפקוד יותר קשה, הם חווים את המכה של צה"ל וחלק מהתפקוד הזה נשען על דלק.

19:43 – צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס

צה"ל חיסל את מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.

גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

19:30 – האם איראן תשלם מחיר? "אנחנו מנהלים מערכה מול החמאס בדרום. אין לנו עניין להרחיב את המלחמה" – סיכום הצהרת שר הביטחון יואב גלנט – קראו כאן

18:50 – צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון

18:23 – צה״ל ושב״כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל

מטוסי קרב, בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו היום את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד.

במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, את תכניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית בישראל ב-7 לאוקטובר. בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל. לאחר מכן, ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והיה אחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, הוא אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון.

.

17:16 – חוסל מפקד מערך הירי הרקטי של גזרת צפון חאן יונס. מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של חמאס, חסן אלעבדאדלה.

12:05 – דובר צה"ל: חמאס ממשיך להציב את תושבי רצועת עזה כמגן אנושי ומונע מהם לעבור לדרום הרצועה

מצורף תיעוד של שיחה בין קצין ביחידה 504 באגף המודיעין לבין תושב ברצועת עזה. התושב מספר לקצין כי חמאס מונע ממנו להתפנות באמצעות הצבת מחסומים – בהם מחזירים את האנשים לאחור.

.

11:20 – סיכום דבריו של דובר צה"ל:

בעזה, כוחות צה"ל ביצעו הלילה פשיטה קרקעית יזומה באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה. הפשיטה היא חלק מההיערכות שלנו לשלבי הלחימה הבאים.

בגזרה הצפונית, חיסלנו ביממה החולפת 5 חוליות מחבלים של חיזבאללה שניסו לבצע ירי לעברנו.

בשעות הלילה נורה טיל קרקע אוויר לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל בשטח לבנון. כל אש לכיוון כלי הטיס הבלתי מאוישים שלנו גם תיורט וגם נתקוף את מקור הירי בצפון.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 309 חללי צה"ל ולמשפחותיהם של 224 חטופים.

10:39 – וידאו – תקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה מעל ל-250 מטרות של החמאס ברצועת עזה. בין המטרות: תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית אשר בוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה.

.

8:05 – במהלך הלילה:

צה"ל יירט טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. צה"ל תקף בתגובה את מקור הירי בלבנון.

כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב.

בית הנבחרים האמריקני בחר יו"ר חדש – מייק ג'ונסון הרפובליקני, נציג לואיזיאנה. ג'ונסון קיבל את כל 220 קולות הרפובליקנים בבית הנבחרים. כזכור, ב-3 באוקטובר הצביע בית הנבחרים להדחתו של היו"ר הקודם, קווין מקארתי. מאז לא הצליח בית הנבחרים למנות יו"ר קבוע במקומו ובפועל לא תפקד. כעת לאחר בחירת יו"ר חדש, יוכל בית הנבחרים לחדש את פעילותו.

בצעד ראשון לאחר בחירת יו"ר, בית הנבחרים העביר החלטת תמיכה בישראל. ההחלטה עברה ברוב של 412 מול 10 מתנגדים. ההחלטה מאשרת מחדש את המחויבות של ארה"ב לישראל וקוראת לחמאס להפסיק לאלתר את ההתקפות ולשחרר כל בן ערובה.

לכל הדיווחים מאתמול

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אוניברסיטת צפון קרוליינה: מפגינים ניסו לתלוש את דגל ארה"ב התלוי על תורן במרכז הקמפוס. סטודנטים אמריקנים נלחמו להגן עליו

קרן זריהן

"אנשים התחילו לזרוק עלינו בקבוקי מים, אבנים, מקלות, בזמן שאנו מגנים על הדגל, שכל כך הרבה נלחמו כדי להגן עליו"

הפגנת החרדים בכביש 4: "אני מעדיף למות ולהיהרג כמו כל הדורות בעם ישראל שמתו ולא רצו להמיר את דתם"

אורן שלום

עשרות חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס. מפגינים במקום סיפרו למגזין אפוק על מהות ההפגנה מבחינתם: "התכנסו כאן הרבה אנשים שמרגישים שהחיים שלהם תלויים מנגד"

דיווח: טורקיה עוצרת לגמרי את הסחר עם ישראל

צוות מגזין אפוק

שר החוץ ישראל כ"ץ: "כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי"

הנייה: בוחנים את ההסכם ברוח חיובית. משלחת שלנו תצא "בהקדם האפשרי" למצרים להשלמת הדיונים

דורון פסקין

חמאס הודיע לפני זמן קצר כי ראש הלשכה המדינית, איסמאעיל הנייה, אמר את הדברים בשיחה עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל

דיווח: גל מעצרים בסעודיה עקב פוסטים פרו פלסטינים על רקע המלחמה בעזה

דורון פסקין

על פי סוכנות בלומברג, סעודיה נוקטת ביד קשה כלפי אנשים המפרסמים ברשתות החברתיות דעות נגד ישראל וארה"ב. בין העצורים: איש תקשורת שהתבטא כי "לעולם אין לסלוח לישראל"

טראמפ: "אני לא בטוח שפתרון שתי המדינות יכול לעבוד"

דורון פסקין

בריאיון למגזין טיים פקפק המועמד לנשיאות בכך שפתרון שתי המדינות יכול לעבוד: "ילדים ערבים גדלים ומלמדים אותם לשנוא יהודים ברמה שאיש לא חשב שהיא אפשרית". הנשיא לשעבר גם התייחס לסוגיית החטופים, למה יעשה כנשיא אם ישראל תיקלע למלחמה עם איראן והעביר ביקורת על נתניהו

שתפו: