כניסה
הרשמה לניוזלטר

אתם או ילדיכם מתמודדים עם אתגרי קשב וריכוז בדרך לתואר אקדמי? הקריה האקדמית אונו מציגה: ״קשב באקדמיה״, תכנית פורצת דרך לתמיכה בסטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD). כבר לא רק תוספת זמן בחינות, אלא מערך הוליסטי רחב של ליווי ותמיכה אישיים מותאמים לצרכי הסטודנט מרגע הכניסה ללימודים ועד לסיום התואר. פותחים שער לעולם האקדמי להפרעות וללקויות השקופות

הקריה האקדמית אונו | 12 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

האקדמיה השוויונית המובילה בישראל

הנה נתון מדהים: כיום ידוע שהפרעת קשב הינה ההפרעה הנפוצה ביותר,  בערך כל אדם עשירי בעולם הוא אדם עם הפרעת קשב וריכוז. אם עד לפני שני עשורים, חשבו שהפרעת קשב מסתיימת בגילאי הילדות (בית הספר), היום כבר יודעים שמדובר בהפרעה נוירו- התפתחותית ושבקרב יותר מ-70 אחוז, היא ממשיכה לבגרות. כמו אצל ילדים, גם בקרב מבוגרים היא יכולה לכלול  קשיי קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות וקשיים בתפקודים הניהוליים ובוויסות הרגשי, המשפיעים על התפקוד בכל תחומי החיים.

כשמדובר באנשים בוגרים עם ADHD, מעל גיל 20, קיימים אתגרים לא פשוטים. בגילאי בית הספר ישנה כיום  מודעות רבה לקיומה של הפרעת הקשב, ולכן ישנן תמיכות סביבתיות שונות. הילד חי בבית הוריו, הדואגים להעיר אותו בבוקר, להזכיר להכין שיעורי בית ולאפשר תגבורים פרטניים. אולם, מה קורה בגילאי ה-20+, כשהחברה כבר אמורים ואף רוצים להתנהל בעצמם, ללמוד, לעבוד, להתפתח ולהתקדם- אולם הקשיים עדיין קיימים? תוסיפו לזה את החסכים הלימודיים והרגשיים משנות בית הספר, ונראה  שמדובר באתגרים של ממש.

בשנים האחרונות, נרשמה עלייה במספר הסטודנטים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, אולם בדו״ח מבקר המדינה לשנת 2012, ובמחקרים מהעולם, נראה, כי למרבה הצער, רק כ- 5%-9% מהלומדים עם הפרעת קשב מסיימים בהצלחה תואר אקדמי. רבים מהם נושרים, וגם אלו שמצליחים לשרוד, הם בעלי הישגים נמוכים יותר ובסטטוס "על תנאי".

shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
המלחמה ברצועת עזה היא רק שלב בדרך למלחמה האמיתית | פרשנות

יוני בן מנחם

ישראל חייבת לעשות הכול כדי להביס את חמאס ברצועת עזה מהר ככל האפשר ולהיערך לאתגרים העומדים בפניה

לנפנף בכיף

רננה שוהם

לאוהבי הבשר, מגוון טיפים המלצות ומתכונים ל"על האש" כהלכה

שיעור בענווה מהאימפריה הרומית

גלית דהן קרליבך

הקשר הסמוי בין חיינו היום לימי גדולתה של האימפריה הרומית ועד לנפילתה

פרשנות: ממשלת ישראל עלולה לשלם בטווח הארוך מחיר משמעותי על התמיכה האמריקנית בה

איל לוינטר

רקע בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר הודיע הנשיא ג'ו ביידן כי ארה"ב תומכת באופן חד משמעי בישראל. ביידן

בתי הפיות הזעירים ביער בקנזס

דינה גורדון

מי בונה אותם? הסיפור המסתורי על יער הגחליליות

בתוך מוחו של אמן | הגל הגדול בקנגאווה

מאיה מזרחי

כבר חצי שעה שהוא חיפש את המפתח בתוך האנדרלמוסיה ששררה בסטודיו והנה מצא אותו בין הניירות המפוזרים על גבי השולחן הקטן, ליד המנורה. ״עם אי סדר שכזה אהיה חייב בקרוב לעבור דירה״, אמר לעצמו

שתפו: