כניסה
הרשמה לניוזלטר

מדי יום מתגלים פרטי מידע חדשים בפרשה שמזעזעת את ארה"ב ועוסקת במשולש טראמפ – FBI – רוסיה. שלב אחר שלב – כיצד החליט ה-FBI לחקור את קמפיין טראמפ לנשיאות בחשד לקנוניה עם רוסיה, מדוע פוטר היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, ולאן כל זה הולך

ג’ף קרלסון | 7 ביוני 2020 | גיאו-פוליטיקה | 27 דק׳

תחקיר: משולש הכוחות טראמפ–FBI–רוסיה

ב-31 ביולי 2016 פתח האף-בי-איי בחקירה שכונתה "הוריקן אש צולבת" (Crossfire Hurricane). מטרת החקירה הייתה לבדוק האם אנשים הקשורים לקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב שיתפו או משתפים פעולה, ביודעין או שלא, עם ממשלת רוסיה, בניסיון לחבל, להטות או להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות.

החקירה התמקדה בארבעה אנשים: קרטר פייג', ג'ורג' פאפאדופולוס, פול מנפורט ומייקל פלין. לצורך החקירה הגיש האף-בי-איי בקשה לביצוע מעקבים אחריהם, כחלק מהליך הנקרא FISA (חוק המאפשר מעקב ואיסוף מידע מסוכנים של מדינות זרות). הוא גם הפעיל סוכנים סמויים.

לב חקירת האף-בי-איי התחוללה ב-2016 ובתחילת 2017, עד שמונה התובע המיוחד רוברט מולר, ולקח את המושכות לידיו. חקירתו של מולר נמשכה כמעט שנתיים וממצאיה פורסמו באמצע 2019. בדצמבר 2019 פרסם את ממצאיו חוקר נוסף – מייקל הורוביץ, המפקח הכללי במשרד המשפטים האמריקני (DOJ). הדוח של הורוביץ חשף פרטים מפתיעים בפרשה, שעוד ועוד חלקים ממנה מתגלים בימים אלה בארה"ב ומזעזעים את המערכת הפוליטית.

Mark Wilson/Getty Images, BRENDAN SMIALOWSKI/AFP via Getty Images, Samira Bouaou/The Epoch Times, Justin Sullivan/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: