כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוק הישראלי אומנם מתיר לבני נוער להוציא רישיון כבר גיל 16 ותשעה חודשים, אולם הסטטיסטיקה העגומה של תאונות הדרכים מוכיחה שצעירים מתחת לגיל 24 מעורבים ביותר תאונות וניחנים בשיקול דעת לקוי. הפתרון, כמו במרבית הדברים, טמון כנראה בחינוך ובהעלאת המודעות

שחר קיסינג'ר | 30 ביולי 2016 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

ילד עם אוטו: האם נכון לאפשר רישיון נהיגה בגילאי העשרה?

פברואר 2016. שחר אביקסיס מהישוב לבון שבגליל, נוסעת יחד עם שלושה חברים נוספים לחגוג את יום הולדתה ה-17. במהלך הנסיעה, רכבם של הצעירים מאבד שליטה ומחליק לשולי הכביש. אביקסיס, שלפי ההערכות לא היתה חגורה, עפה מהרכב ונהרגת במקום. שני חברים נוספים שהיו איתה במכונית, נפצעים באורח קל.

המקרה הטראגי של שחר אביקסיס ז"ל, הוא דוגמה קטנה לסטטיסטיקה עגומה לפיה נהגים צעירים שנמצאים מתחת לגיל 24 מעורבים ב-24% מכלל תאונות הדרכים בישראל, אף על פי שהם עצמם מהווים רק 17% מאוכלוסיית הנהגים עצמה. הסטטיסטיקה הבעייתית הזאת, אגב, אינה נחלתם הבלעדית של הצעירים הישראלים, וניתן לראות נתונים דומים גם בבריטניה – שם נהגים בגילאי 17-24 מעורבים בלא פחות מ- 20% מכלל תאונות הדרכים.

תמונה: shutterstock

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
Kiyoshi Takahase Segundo/Alamy Stock Photo
הרעיון המסוכן ביותר בעולם: הכירו את עידן הפוסט-אדם

רקפת תבור, מאיה מזרחי

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, 26 בדצמבר 2017 | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images
פרשנות: מדוע הנהגת חמאס מסתירה את דבר מותו של מוחמד דף?

יוני בן מנחם

סמל שירות הביטחון הכללי
כתב אישום הוגש נגד עובדת שב"כ ושני אזרחים נוספים בגין מסירת ידיעה סודית

קרן זריהן

עשן עולה מהעיר רפיח לאחר תקיפת חיל האוויר, 11 באוקטובר 2023 | צילום: SAID KHATIB/AFP via Getty Images
פרשנות: יחיא סינוואר יכריע את גורלה של רפיח

יוני בן מנחם

מערכות להשבת אש אוטומטית יהפכו את הירי של האויב לפחות אפקטיבי ולמסוכן עבורו
מערכות להשבת אש אוטומטית בצפון: הפתרון לאיום של חיזבאללה?

יובל גומא

תמונת אילוסטרציה: Fotolia
אסטרטגיית האנקונדה: כיצד הסינים גורמים לעולם לציית, ומה ישראל עושה בתגובה

איל לוינטר

שתפו: