כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוק הישראלי אומנם מתיר לבני נוער להוציא רישיון כבר גיל 16 ותשעה חודשים, אולם הסטטיסטיקה העגומה של תאונות הדרכים מוכיחה שצעירים מתחת לגיל 24 מעורבים ביותר תאונות וניחנים בשיקול דעת לקוי. הפתרון, כמו במרבית הדברים, טמון כנראה בחינוך ובהעלאת המודעות

שחר קיסינג'ר | 30 ביולי 2016 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

ילד עם אוטו: האם נכון לאפשר רישיון נהיגה בגילאי העשרה?

פברואר 2016. שחר אביקסיס מהישוב לבון שבגליל, נוסעת יחד עם שלושה חברים נוספים לחגוג את יום הולדתה ה-17. במהלך הנסיעה, רכבם של הצעירים מאבד שליטה ומחליק לשולי הכביש. אביקסיס, שלפי ההערכות לא היתה חגורה, עפה מהרכב ונהרגת במקום. שני חברים נוספים שהיו איתה במכונית, נפצעים באורח קל.

המקרה הטראגי של שחר אביקסיס ז"ל, הוא דוגמה קטנה לסטטיסטיקה עגומה לפיה נהגים צעירים שנמצאים מתחת לגיל 24 מעורבים ב-24% מכלל תאונות הדרכים בישראל, אף על פי שהם עצמם מהווים רק 17% מאוכלוסיית הנהגים עצמה. הסטטיסטיקה הבעייתית הזאת, אגב, אינה נחלתם הבלעדית של הצעירים הישראלים, וניתן לראות נתונים דומים גם בבריטניה – שם נהגים בגילאי 17-24 מעורבים בלא פחות מ- 20% מכלל תאונות הדרכים.

תמונה: shutterstock

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרנסס הוּי | צילום: Alex Martin for The Epoch Times
הרשויות בהונג קונג קבעו פרס בשווי 128,000 דולר על ראשה של אקטיביסטית צעירה בת 23

יובל גומא

ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images
הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה"

צוות מגזין אפוק

צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
מה זה אומר "להתנהל על פי דיני המלחמה" – האם מותר להטיל מצור? להרעיב? ומה לגבי ילדים שנפגעים מהפצצות?

יובל גומא

צילום מסך חדשות 12
"אנו תומכים בזכותכם להגנה עצמית, לרדוף את החמאס"

צוות מגזין אפוק

צילום: Fotolia.com
מהארכיון: מגע הראי של ד"ר סלינאס

דינה גורדון

מפקד יחידת 8200 היוצא, תא"ל יוסי שריאל
מפקד יחידה 8200, תא״ל יוסי שריאל, הודיע על פרישה: "לא עמדתי במשימה"

צוות מגזין אפוק

שתפו: