כניסה
הרשמה לניוזלטר

השלטונות בסין טוענים שמדובר במחלה שגרתית ומשתיקים את הדיבור עליה, אולם רבים בסין ומחוצה לה מפקפקים בדבריהם. "אין לנו שום יכולת לסמוך על הסינים"

5 בדצמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 5 דק׳

קרן זריהן, אווה פו

סין: התפרצות דלקת הריאות המסתורית בילדים ממשיכה לעורר דאגות בעולם

כמו בתקופת הקורונה, פעם נוספת מתמודדת סין עם התפרצות דלקת ריאות לא מזוהה שגורמת לילדים לחלות ומכריעה את בתי החולים. בין התסמינים: "ריאות לבנות" שהופיעו בזיהומים חמורים של וירוס הקורונה באזורים שונים בסין. תורים ארוכים של ילדים חולים ממלאים חדרי המתנה ומסדרונות בבית החולים, וההמתנה יכולה להימשך עד 12 שעות. הזינוק באשפוזים נשימתיים של ילדים הוביל לסגירת כיתות ברחבי סין, ורשויות הבריאות קוראות למורים ולתלמידים שחשים לא טוב להישאר בבית.

בדיוק כמו לפני שלוש שנים, נראה שהמפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) מזלזלת בסיכון שמהווה המחלה. בתגובה לפניית ארגון הבריאות העולמי שחשש מהתפרצות של וירוס חדש, אמרה סין כי "לא זיהתה פתוגנים חריגים או חדשים או מצגים קליניים חריגים, וכי מאחורי ההתפרצות הנוכחית עומד שילוב של פתוגנים מוכרים".

ההסבר של המשטר הסיני, בו השתמשו ארגון הבריאות העולמי והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC), שכנע מעטים בסין או מחוצה לה.

בתמונה: מטופלים ממתינים לראות את הרופאים במרפאת חום של בית החולים העממי דונגגוואן בדונגגוואן, מחוז גואנגדונג, סין, ב-20 בדצמבר 2022 | צילום: VCG/VCG via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: