כניסה
הרשמה לניוזלטר

בני זוג החיים ביחד זמן רב, נדרשים להשקיע משאבים רבים בטיפוח הקשר הזוגי. אחת הדרכים הנפוצות…

תוכן שיווקי | 20 בפברואר 2024 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

האם טיפול זוגי הכרחי לפני שמתגרשים?

בני זוג החיים ביחד זמן רב, נדרשים להשקיע משאבים רבים בטיפוח הקשר הזוגי. אחת הדרכים הנפוצות להתמודדות עם קשיי השגרה, העומס, ומשברים כאלה או אחרים בחיי בני הזוג, היא באמצעות טיפול זוגי. אך האם טיפול זוגי הכרחי גם לפני שמתגרשים?

האם טיפול זוגי יסייע לבני הזוג להימנע מגירושין? האם בית המשפט מחייב את בני הזוג בטיפול זוגי לפני גירושין? האם בית הדין הרבני מחייב את בני הזוג בטיפול זוגי? וכיצד טיפול זוגי יכול לסייע לבני הזוג להצליח לערוך הסכם גירושין?

האם כדאי לפנות לטיפול זוגי לפני שמחליטים להתגרש?

אנשים רבים כיום מחליטים להתגרש, אך רגע לפני שמחליטים סופית על הגירושין כדאי לעצור ולבחון האם יש מקום לתקן את הנישואין. פניה לטיפול זוגי לפני שמחליטים להתגרש עשויה לסייע לכם לשקם את הנישואין, לתת לכם כלים לפתרון מחלוקות, ולגשר על הפערים ביניכם.

מנגד יתכן שהטיפול הזוגי לא יצליח להחזיר אתכם זה לזרועותיו של זו, אך הוא דווקא יפקח את עיניכם, יגרום לכם להבין שהתהום שנפערה ביניכם עמוקה מידי, ויסייע לכם להיות שלמים יותר עם ההחלטה להתגרש.

האם טיפול זוגי הוא חובה בהליך הגירושין?

לא, אין חובה לפנות לטיפול זוגי לפני שמתגרשים, וניתן לנהל את ההליכים המשפטיים, גם ללא כל ניסיון לשקם את הקשר הזוגי, וללא פנייה לטיפול זוגי.

מהו הליך יישוב סכסוך בגירושין?

הליך יישוב סכסוך בגירושין נועד לתת לבני הזוג מידע על הליך הגירושין, ולהפנות אותם לניסיון גישור, בטרם הפנייה לערכאות המשפטיות. ההליך, הוא הליך חובה לכל מי שמבקש להגיש תביעת גירושין, ולהתגרש באמצעות הערכאות השיפוטיות. כלומר, בני זוג המבקשים להתגרש בהסכמה באמצעות הסכם גירושין, אינם נדרשים לפנות להליך יישוב סכסוך.

הגישור במסגרת הליך יישוב הסכסוך, אינו מהווה ייעוץ זוגי. מטרת הליך יישוב הסכסוך היא לא לגרום לבני הזוג לשוב לחיות יחד, אלא המטרה של ההליך היא לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות, ולערוך הסכם גירושין שיכלול את כל הנושאים הרלוונטיים לגירושין.

האם בית הדין הרבני מחייב טיפול זוגי במסגרת תביעה לשלום בית?

אם הוגשה כנגדכם תביעה לשלום בית, בית הדין הרבני עשוי לקבל את התביעה ולעכב את הליך הגירושין, כל עוד לא הוכח בפניו כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב.

לפיכך בית הדין הרבני עשוי לקבוע שעל בני הזוג לפנות לייעוץ זוגי במסגרת התביעה לשלום בית. במקרה זה, בית הדין לא יכפה על בני הזוג לפנות לטיפול זוגי, אך לסירוב מוצהר של בן זוג לקיים שלום בית ולהעזר בטיפול זוגי, יכולות להיות השלכות:

  • אם בן הזוג שהגיש את התביעה לשלום בית יסרב ללכת לטיפול זוגי, בית הדין הרבני עשוי לראות זאת כחוסר תום לב, ולדחות את התביעה לשלום בית.
  • אם בן הזוג השני יסרב לנסות לשקם את הנישואין או שיסרב לפנות לטיפול זוגי, זה עשוי לעלות לו בחיוב תשלום או בשלילה של מזונות אישה וכתובה, שיכולים להגיע לסכומים ניכרים.

איך טיפול זוגי יכול לסייע לבני הזוג בהליך הגירושין?

גם אם ברור לכם שאין סיכוי לשיקום קשר הנישואין, טיפול זוגי יכול לסייע לכם בהליך הגירושין.

לצלוח הליך גירושין בהסכמה בעזרת טיפול זוגי

טיפול זוגי יסייע לכם לעבוד על התקשורת ביניכם, ויתן לכם כלים לפתרון של קונפליקטים בעצימות גבוהה. תקשורת בריאה וארגז כלים מלא לפתרון סכסוכים, הם בדיוק הדברים שיסייעו לכם להצליח להגיע להסכם גירושין הוגן ולחסוך זמן ניכר וכסף רב על הליך הגירושין.

לצלוח הליך גירושין ללא פגיעה בילדים בעזרת טיפול זוגי

זכרו שאמנם הקשר הרומנטי ביניכם נגמר, אך אם אתם הורים לילדים, הקשר המשפחתי ביניכם לא מתנתק.

טיפול זוגי יסייע לכם להצליח לנהל את חיי השגרה עם הילדים, ללא מאבקים מיותרים ביניכם ההורים, לשפר את דפוסי התקשורת שלכם עם בן הזוג לשעבר, ולהצליח לגדל את ילדיכם כהורים במשותף, גם כאשר הקשר הזוגי שלכם תם.

יתרונות הטיפול הזוגי לפני הגירושין

בשורה התחתונה, החוק לא מחייב בני זוג הנמצאים בהליך גירושין לפנות להליכי טיפול זוגי, אך בהחלט כדאי לבני הזוג לשקול פנייה לטיפול זוגי לפני שהם מתגרשים.

טיפול זוגי יעזור לבני הזוג לשקם את קשר הנישואין שלהם, או להגיע להחלטה החשובה שהגיע הזמן להתגרש. כמו כן, טיפול זוגי יסייע לבני הזוג לערוך הסכם גירושין הוגן, ולהצליח לשמור על טובת הילדים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
סיפורי ההישרדות הגדולים בכל הזמנים – האנשים שרימו את המוות במדבר, בים ובג'ונגל

דינה גורדון

בוליביה מצטרפת לתביעתה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג

נבו שפיר

משרד הבריאות הפלסטיני: צה"ל מכתר שלושה בתי חולים ברצועת עזה

דורון פסקין

מבנה חדש של די-אן-איי

רקפת תבור

הפלישה האוקראינית לרוסיה: משרד ההגנה הרוסי הודיע על שליחת תגבורות לאזור קורסק

דורון פסקין

חוסל סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל

צוות מגזין אפוק

שתפו: