להטעין תוך 15 דקות 80% מהסוללה? להכפיל את טווח הנסיעה? בזמן קריאת שורות אלה, מיטב המוחות כבר עובדים על הדור הבא של הסוללות החשמליות. זה מה שמצפה לנו בעתיד הקרוב
תוכן שיווקי | 28 בדצמבר 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳
מבט לעתיד של טכנולוגיית הסוללות לרכבים חשמליים
בשנים האחרונות הביקושים לרכבים חשמליים בארץ ובעולם מזנקים, בין היתר הודות לסוללות שמגדילות את טווח הנסיעה: אם רק לפני כמה שנים טווח הנסיעה הממוצע הסתכם בכ- 150 ק"מ, כיום הוא עומד כבר על כ- 300 ק"מ, ובחלק מהמקרים יכול אפילו להגיע ל- 400-500 ק"מ. במיוחד בארצנו הקטנה, מדובר בטווח שאמור להספיק לנסיעות בתוך העיר, לנסיעות לעבודה וממנה ובחלק מהמקרים גם לנסיעות ארוכות יותר – בלי לעצור לטעינה (לשם המחשה, המרחק מאילת לקריית שמונה עומד על 503 ק"מ).
ועדיין, בשונה מרכבי בנזין שנהנים מפריסה רחבה של תחנות דלק, מיעוט עמדות הטעינה הציבוריות עדיין לא משחרר את נהגי הרכב החשמלי מחרדת הטווח. האם טכנולוגיות העתיד של הסוללות תשנה את התמונה?
איזה סוללות קיימות כיום?
טכנולוגיית הסוללות הנוכחית מבוססת על שני סוגים מרכזיים של סוללות ליתיום-יון, שצפויים ללוות אותנו בשנים הקרובות.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו