הן זוהרות, מלאות כוח, מאירות, מעירות ולעיתים להיפך.
הן מתלבשות כמושגים, מונחים, מטבעות לשון ושמות, הן משנות עולם, ואותנו, וכאשר הן מדויקות מי יכול להן, למילים.
נטע נס | 19 בספטמבר 2016 | פסיכולוגיה | 5 דק׳
ניהול סיכויים דרך מילים
מילים יכולות להגדיר רבדים של המציאות, למסד רעיונות ולייצר שפה מושגית שמאפשרת לאנשים להגדיר מי הם, את עיסוקם ואת שאיפותיהם כלפי העולם וכלפי עצמם באופן ברור ואופרטיבי.
המילים הנכונות הן כמו קוסמות. הן נוגעות, חודרות, רותמות, מלטפות, ממקדות ומהדהדות. משום כך יש למילים משקל רב בהגדרת ״סיכויים״ וההגדרה הזו היא תנאי הכרחי לניהול מוצלח שלהם. המילה או המושג הופכים למטבע פעילות שאותו ניתן למנף על ידי בניית שיטות, מודלים, הרצאות, ספרים ועסקים שהופכים ל״מקל ההליכה״ לניהול סיכויים.
סלים איסמעיל עשה זאת למושג ״אקספוננציאלי״ בהקשר של ארגונים. ספרו Exponential Organizations הפך אותו למומחה בלעדי לתחום שהוא בעצמו יצר. אל גור עשה זאת הרבה לפניו עם המושג ״התחממות גלובאלית״ שהפך לפופולרי, ואותו לפופולרי עוד יותר. מרשה וידר עשתה זאת עם ״חלום״ והקימה את ״אוניברסיטת החלומות״, שהפכה לעסק משגשג. המשותף לכולם הוא שהמילים הופיעו כרעיון, כסיכוי, והם ניהלו אותו ביצירתיות, בתשוקה, ובשיווק שהתלוותה אליו הצלחה גדולה מאוד.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו