כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה יהיה עם הילדים שלנו? סקר גלובלי הראה שילדים משחקים פחות ופחות בחוץ ומעדיפים להישאר בבית. ״זו מגמה מדאיגה שיש לה השלכות מרחיקות לכת על התפתחותם״, אומר פרופ' פיטר גריי, פסיכולוג החוקר את משמעות המשחק

דינה גורדון | 26 באוגוסט 2016 | פסיכולוגיה | 7 דק׳

״ילדים מבלים בחוץ פחות מאסירים"

כשחברת הסקרים Edelman Berland החליטה לערוך בפברואר 2016 סקר בין-לאומי שיבדוק כמה זמן ילדים משחקים בחוץ, היא לא צפתה את מה שעמד לבוא. הסקר נערך בקרב 12 אלף הורים לילדים בגילאי 5 עד 12, בעשר מדינות שונות מסביב לעולם, ותוצאותיו חשפו מגמה מדאיגה.

בבריטניה למשל, התגלה כי שליש מהילדים משחקים בחוץ רק 30 דקות או פחות מדי יום, ואחד מכל חמישה ילדים לא משחק בחוץ בכלל. במדינות אחרות הופיעו תוצאות דומות (ישראל לא נכללה בסקר).

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לבחור לשכוח: האם יש דרך להעלים זיכרונות במכוון?
לבחור לשכוח: האם יש דרך להעלים זיכרונות במכוון?

עידו פוקס

"הם באו לקחת אותי": מה רואים אנשים בימים האחרונים לחייהם?
"הם באו לקחת אותי": מה רואים אנשים בימים האחרונים לחייהם?

רקפת תבור

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
הם סבלו מכאבים – אבל רק כשהפסיקו לחפש בגוף, גילו את הסיבה האמיתית

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק
למה אנחנו מרכלים – ואיך זה הורס אותנו מבפנים

צוות אפוק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
המחיר השקט של הקנאביס

רקפת תבור

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפסיכולוגיה של יצירת קשרים חדשים והשגת חברים כמבוגרים עסוקים

מאיה מזרחי

שתפו: