אם לא נתעורר מהר לבעיה שלנו, מזהיר פרופ׳ קן רובינסון, האנושות עלולה להתדרדר לאסון. ראיון עם מי שהפך למילת הבאז החמה בכל הקשור במהפכות וחידושים במערכת החינוך, מאז שההרצאה שלו ״כיצד בית הספר הורג את היצירתיות״ הפכה לנצפית ביותר ב-TED
דינה גורדון | 20 במרץ 2015 | פסיכולוגיה | 10 דק׳
אנחנו הורסים את האנושות, ולקן רובינסון יש פתרון
הוא מסתובב בכל העולם ונותן הרצאות והדרכות לבתי ספר, לארגונים עסקיים ותרבותיים. הוא ייעץ לממשלת בריטניה כיצד לפתח אסטרטגיה לאומית לעידוד החינוך ליצירתיות בבתי ספר, ובעקבות זאת נולד ספרו הראשון ״לצאת מהקווים״ (Out Of Our Minds 2000). הוא גם זכה לתואר סר ממלכת בריטניה, השתתף בגיבוש אסטרטגיה לפיתוח יצירתיות בחינוך ובכלכלה בתהליך השלום באירלנד, וזכה לאותות הוקרה מאוניברסיטאות רבות.
בראיון שנתן פרופ׳ קן רובינסון לאפוק טיימס התמקדנו בשאלה כיצד החינוך משפיע על האופן שאנחנו משתמשים במשאבים הטבעיים של כדור הארץ. לפי רובינסון יש הקבלה בין האופן שבו אנחנו לא יודעים להעריך ולטפח את המשאבים והיכולות האישיים והמיוחדים הטמונים בכל אחד מהילדים ולפתח אותם, לבין השימוש חסר האחריות (use or misuse) שאנחנו עושים במשאבים של כדור הארץ. לדבריו אם לא נתעורר מהר לבעיה, האנושות עלולה להתדרדר לאסון.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו