כניסה
הרשמה לניוזלטר

סימון אנשים, השתלת פנקסי חיסונים על העור, גלולות הגורמות לנו אושר וגידול עוברי אדם ללא ביצית וזרע – מבט על הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים מעלה שאלות נוקבות על העתיד לבוא

6 באוקטובר 2022 | מדע וטכנולוגיה | 14 דק׳

רקפת תבור, מאיה מזרחי

הרעיון המסוכן ביותר בעולם: הכירו את עידן הפוסט-אדם

עורכי המגזין Foreign policy הציבו בתחילת שנות ה-2000 שאלה מעניינת: "איזה רעיון, אם יאומץ, יהווה את האיום הגדול ביותר על רווחתה של האנושות?" פרנסיס פוקויאמה, פילוסוף ופרופ' אמריקני לכלכלה פוליטית שזכה לפרסום עולמי בעקבות מאמרו "קץ ההיסטוריה" (1989), הצביע על הטרנס-הומניזם. לדבריו מדובר "ברעיון המסוכן ביותר בעולם".

ה"טרנס-הומניזם" או עידן ה"פוסט אדם", על פי מכון המחקר "גרטנר" המייעץ ליותר מ-15 אלף חברות בכ-100 מדינות, יאפשר לאנושות "לפרוץ את הביולוגיה של בני האדם, בהתאם לסגנון החיים, לאינטרסים ולצרכי הבריאות". מדובר בעידן שיתחיל במהלך העשור הקרוב: "אז האנושות תתחיל את העידן שמעבר לאנושי (Trans-human)".

הטרנס-הומניסטים מאמינים שאנו צריכים לפרוץ את הביולוגיה שלנו באמצעות סגסוגות וחומרים סינתטיים אחרים שנשתיל בגוף, כולל כאלו היכולים להפוך אותנו לסייבורגים – מעין רובוטים. וכמו אצל כל רובוט טוב, יושתלו אצלנו צ'יפים (שבבים) קטנטנים שיסייעו "לשפר" אותנו.

Kiyoshi Takahase Segundo/Alamy Stock Photo

שתפו: