כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההנחה הרווחת אומרת שהטכנולוגיה היא הפתרון לבעיות החינוך של המאה ה-21. אז מדוע מרבית המחקרים מראים את ההיפך, ומי רוצה שנמשיך לחשוב כך?

מאיה מזרחי | 13 בינואר 2019 | מדע וטכנולוגיה | 7 דק׳

מתברר שטכנולוגיה אינה טובה לחינוך

לפני שנים אחדות העסיקה את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שאלה בלתי פתורה. גייטס לא הצליח להבין מדוע אף חוקר רציני לא ניסה עד היום להבין באמצעים טכנולוגיים מה מבדיל בין מורה טוב למורה בינוני ולייעל את תהליך ההוראה.

כך נולד פרויקט הענק (MET Measures of Effective Teaching) – "מדידת הוראה אפקטיבית". הפרויקט נכנס למאות בתי ספר בשלושה מחוזות בארה"ב, סחף אחריו אלפי מורים ועשרות אלפי תלמידים, בהשקעה עצומה של 250 מיליון דולר. כל מורה התקין בכיתתו מצלמה שסיפקה תמונה פנורמית של השיעור. בוחנים שישבו במקום מרוחק ניתחו את התמונות והעריכו את רמת ההוראה לפי קריטריונים קבועים מראש. בנוסף, תלמידים מילאו שאלוני משוב. כל הנתונים הוזנו לתוך מערכת ממוחשבת, ששקללה אותם, הגיעה לתובנות וסיפקה למורה משוב.

קריקטורה: מושיק גולסט

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
צילום: DESI Collaboration/KPNO/NOIRLab/NSF/AURA/P. Horálek/R. Proctor/CC BY 4.0
התחילו בתעלומה – וסיימו בגילוי מטריד: היקום אינו כפי שחשבנו

רקפת תבור

מבקרי הרעיון של החייאת מינים מזהירים כי ממותות שישובו לסיביר עלולות להתחרות במינים הקיימים או לשנות את הנוף בדרכים מזיקות
פארק היורה – גרסת המציאות: כשהמינים שנכחדו חוזרים לחיים

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
ויטמין חחח: התרופה שהרופאים שוקלים לרשום לכם

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
המחשבה כתרופה או כרעל – המחקרים שמראים שהכול באמת בראש

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
מנהגי מרוצים ועד ניצולי תאונות: כיצד אנשים מסוימים יכולים "להאט את הזמן"

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
״נדיר ביותר ובלתי סביר״: המדענים שחוקרים ילדים עם זיכרונות מחיים קודמים

מאיה מזרחי

שתפו: