כניסה
הרשמה לניוזלטר

חמאס הודיע אמש כי החליט שלא לשלוח נציגים לפסגה שתתקיים בקהיר או בדוחא. במערכת הביטחון חלוקים לגבי פשר המהלך: יש המעריכים כי חמאס ישלח בסופו של דבר נציגים, בעוד אחרים רואים בכך טקטיקת סחטנות ואף חוסר רצון להגיע לעסקה

יוני בן מנחם | 12 באוגוסט 2024 | מחשבות | 2 דק׳

חמאס עושה שרירים לקראת חידוש המו"מ ביום חמישי

בעוד המתיחות במזרח התיכון גוברת לקראת התקפה של הציר האיראני על ישראל, חמאס הודיע אמש כי החליט שלא לשלוח נציגים לפסגה שתתקיים בקהיר או בדוחא, בנימוק כי סבבים נוספים של משא ומתן רק מאריכים את המלחמה ונותנים לישראל לגיטימציה.

בהודעה שפרסם חמאס נאמר: "אנחנו קוראים למתווכות להציג תוכנית ליישום מה שהסכמנו עליו ב-2 ביולי, במקום לנהל משא ומתן חדש. יציאה לעוד סבבים של שיחות או הצעות חדשות רק תספק כיסוי לתוקפנות הכיבוש ותיתן לו זמן לנצח את מלחמת ההשמדה".

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה: "יש רעיונות שהמתווכות הציגו וקיבלנו אותם ואנחנו מוכנים ליישם אותם מיידית. זה לא מקובל לתת לאויב יותר זמן. עמדתנו ברורה, ואנחנו לא מחכים לדיון על מתווים וכותרות חדשים".

ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, ראש המוסד דוד ברנע ומנהיג חמאס יחיא סינוואר | צילומים: TIMOTHY A. CLARY/AFP via Getty Images, Avshalom Sassoni/Flash90, MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: