כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנהגת חמאס שוקלת למנות את אבו עומר אלחסן, המשמש כראש מועצת השורא, לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית כמועמד פשרה. איראן ויחיא סינוואר הטילו וטו על ההצעה למנות את ח'אלד משעל

יוני בן מנחם | 6 באוגוסט 2024 | מחשבות | 1 דק׳

חמאס בוחן אפשרות למינוי מועמד של פשרה במקום אסמאעיל הנייה

קרב הירושה בחמאס נמשך אחרי חיסולו של אסמעיל הנייה בטהראן, והנהגת חמאס שואפת לבחור בהקדם מנהיג זמני חדש, עד לעריכת בחירות פנימיות בתנועה בתום המלחמה, כדי להראות כי היא התאוששה מהחיסול וחזרה לתפקד באופן מלא עם כל מוסדותיה, ולהפגין אחדות לאומית.

ההערכה המוקדמת הייתה כי ח'אלד משעל, שהיה שנים רבות יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, יחזור למלא את תפקידו אחרי מותו של הנייה, שהחליף אותו בתפקיד בשנת 2017. אבל איראן השיעית ויחיא סינוואר הטילו וטו על המינוי משתי סיבות: האחת, משעל משתייך למחנה הסוני בראשות קטאר וטורקיה; השנייה, הסכסוך החריף הנמשך שנים רבות בין משעל לסינוואר וראשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

איראן וסינוואר חוששים שמשעל עלול להעביר את מרכז הכובד של התנועה מרצועת עזה להנהגה בחו"ל, ולנטרל את כוחו של סינוואר ואת ההשפעה של איראן על מערכת קבלת ההחלטות בחמאס.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס לשעבר אסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, 26 בדצמבר 2017 | צילום: MAHMUD HAMS / AFP

שתפו: