כניסה
הרשמה לניוזלטר

הדרג המדיני חייב להחליף בהקדם את ראשי המודיעין הישראלי שכשלו והביאו לאירועי ה-7 באוקטובר. אסור עוד להמתין לתום המלחמה שסופה אינו ידוע

יוני בן מנחם | 18 בפברואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

דעה: האם להחליף כבר עכשיו את ראשי המודיעין הישראלי?

על כתפיהם של שורת בכירים באמ"ן מוטלת האחריות למחדל המודיעיני הגדול ביותר מאז הקמת מדינת ישראל בשבת השחורה ב-7 באוקטובר 2023. מדובר בראש אמ"ן האלוף אהרון חליווה, ראש חטיבת המחקר באמ"ן תת אלוף עמית סער, מפקד יחידה 8200, קמ"ן פיקוד דרום, קמ"ן אוגדת עזה ועוד אחרים.

רק אחד מהם עשה לפני כשבוע מעשה ראוי והתפטר מתפקידו בשל הכישלון המודיעיני. מדובר בקצין זוטר בדרגת רב סרן, ששימש כראש מדור חמאס בחטיבת המחקר באמ"ן. שאר הבכירים באמ"ן עדיין דבוקים לכיסאותיהם.

לפני כמה ימים הודלפה לאחד מערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל הערכת מודיעין של אמ"ן, שבה נאמר כי גם אם ישראל תכניע את חמאס בשדה הקרב, הוא ישרוד כארגון טרור וארגון גרילה. ההערכה הזו הופיעה במסמך שהופץ בעקבות דיון שהתקיים בהשתתפות בכירים מאגף המודיעין, השב"כ והמטה לביטחון לאומי. מי שחתום על הערכת המצב הזו הינו ראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער, והוא התריע שברצועה "נשמרת תמיכה אותנטית" בחמאס למרות הפירוק המתמשך של יכולותיו הצבאיות. מאחר שכרגע אין חלופות או מהלך מעשי לארגן חלופה לארגון הטרור, "עזה תהפוך לאזור במשבר עמוק".

עזתים משתלטים על טנק שעלה באש לאחר שחצו את הגבול לישראל, סמוך לח׳אן יונס, 7 באוקטובר 2023 | Abed Rahim Khatib/Flash90

שתפו: