כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאז ה-7 באוקטובר, ישראל כלאה 6,540 פלסטינים החשודים בטרור. הרשות הפלסטינית החליטה לעקוף את התקנות שלה עצמה, המחייבות אישור של הצלב האדום על המאסר, כדי להתחיל לשלם לאסירים באופן מיידי את תגמולי הטרור

איתמר מרכוס | 13 בפברואר 2024 | מחשבות | 2 דק׳

דעה: הרשות הפלסטינית להוטה לשלם לאלפי אסירי טרור חדשים

נראה כי הרשות הפלסטינית להוטה לתגמל את 6,540 המחבלים הפלסטינים החדשים במשכורות חודשיות, הידועות בתור "תשלום עבור רצח" (pay for slay), עד שהחליטה לעקוף את הנהלים המקובלים שלה עצמה.

על פי "תקנות התשלום" של הרשות הפלסטינית, על הצלב האדום לבקר טרוריסטים פלסטינים כלואים כדי לאשר את זכאותם לתגמולי שכר. בסעיף 3 של החלטת ממשלה מספר 23 משנת 2010, לעניין הסדרת תשלום השכר החודשי לאסיר (מתוך גיליון מס' 90 של רשומות הרשות הפלסטינית) כתוב כי "לצורך תשלום המשכורת החודשית של אסיר, נדרשים קרוביו להציג את המסמכים הדרושים: 1. מסמך מקורי של הצלב האדום המעיד על מעצרו, ויש להביא מדי שלושה חודשים מסמך מעודכן לאסיר שעדיין במעצר. [...] 3. הרשאת נציג מתבצעת באמצעות ייפוי כוח [טופס] הניתן על ידי הצלב האדום בחתימת האסיר".

בתגובה לטבח ה-7 באוקטובר וחטיפת אזרחים ישראלים לעזה, שלא זכו עד כה לביקורים של הצלב האדום, ישראל לא אפשרה לצלב האדום לבקר טרוריסטים פלסטינים בכלא. לפיכך, אף אחד מאלפי המחבלים שנעצרו לאחרונה, הן מהגדה והן מרצועת עזה, אינו זכאי להתחיל לקבל משכורות על פי חוק הרשות, בשל היעדר מסמכים של הצלב האדום.

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, 24 באוקטובר 2023 | צילום: CHRISTOPHE ENA/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: