כניסה
הרשמה לניוזלטר

על מנת להבטיח את בטחון אזרחיה, ישראל אינה יכולה עוד לעבור בשתיקה על התקפות מצד ארגוני טרור, ועליה לגבות מהחות'ים מחיר כבד על התערבותם

ד"ר עומר דוסטרי | 2 בנובמבר 2023 | מחשבות | 3 דק׳

דעה: ישראל צריכה לתקוף את החות'ים בתימן

מלחמת עזה הובילה לכך שלראשונה מזה עשורים, נאלצת ישראל להתמודד עם חזית חדשה – דרום-מזרח. בשלושת השבועות האחרונים שוגרו לעבר ישראל מתימן טילי שיוט, טילים בליסטיים וכטב"מים על ידי ארגון "אנצאר אללה" (החות'ים). במקרה אחד יורטו חמישה טילים וכ-30 כטב״מים על-ידי ספינת מלחמה אמריקנית בים האדום.

מתקפות אלה, שאליהן מתלוות התבטאויות ורטוריקה של בכירי ארגון הטרור החות'י המכוונות להמשך הפעולות נגד ישראל – כולל הכרזת מלחמה רשמית על ישראל - מעידות ככל הנראה על מתקפות נוספות שיתרחשו בהמשך נגד ישראל ונגד יעדים אמריקניים במרחב הים האדום.

על-מנת להיערך נגד אויב, יש לבדוק שני דברים יסודיים: כוונה ויכולת. כבר כעת ניתן לומר בבירור כי לחות'ים בתימן יש בהחלט כוונה. החות'ים אמנם פועלים יחסית הרחק מישראל, ובשנים האחרונות היו מעורבים בלחימה בעיקר נגד סעודיה ומדינות המפרץ, אך מטרת העל שלהם גלויה לכל – השמדת ישראל והעם היהודי. כך למשל, על דגל התנועה החות'ית מופיעה הסיסמה: "אללה אכבר, המוות לאמריקה, המוות לישראל, הקללה על היהודים, הניצחון לאסלאם".

כוחות הנאמנים לחות'ים בתימן, בבירה צנעא, 8 באפריל 2021 | צילום: MOHAMMED HUWAIS/AFP via Getty Images

שתפו: