כניסה
הרשמה לניוזלטר

התמונות המאושרות של חברינו ברשתות החברתיות דווקא הופכות אותנו לקנאים, בודדים ועצובים

יובל דרור | 27 במרץ 2014 | מחשבות | 6 דק׳

"אני" בתפקיד האדם המאושר בעולם

[caption id="attachment_15606" align="alignright" width="341"] אובמה עושה "סלפי"[/caption]

מדי שנה בוחרת ההוצאה לאור של אוניברסיטת אוקספורד, המוציאה לאור את מילוני אוקספורד, את מילת השנה. באמצע נובמבר הוכרזה מילת השנה לשנת 2013: "סלפי" (Selfie). "סלפי", במידה שלא נתקלתם בה עד כה, מתארת "תמונה שבה אדם מצלם את עצמו, בדרך כלל באמצעות סמארטפון או מצלמת ווב, ומעלה אותה למדיה החברתית". לא מדובר במילה חדשה ולמעשה היא מוכרת למעלה מעשור, אבל בשנת 2013 היא הפכה לפופולרית במיוחד. עד כמה פופולרית? שיעור השימוש בה באמצעי התקשורת ובעיקר במדיה החברתית זינק בשנת 2013 ב-17 אלף אחוז בהשוואה לשנה הקודמת.

צילומים: AFP - Roberto Schmidt, Menahem Kahana

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה קורה כש"דילמת הקרונית" יורדת לפסים אישיים | דעה 

ד"ר משה רט

מנכ״ל ויו״ר אפוק, דור לוינטר
"אנחנו קהילה גדולה – עשרות אלפים בחרו לתמוך בעיתונות מסוג אחר"

צוות אפוק

הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

שתפו: