כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה מתקבל כשמנסים להפוך רכב חשמלי לרכב-על חשמלי-ספורטיבי, כזה עם תאוצה אדירה ואחיזת כביש מופתית, וגם כזה שנע ללא נהמה

טל אבן | 13 במאי 2013 | מחשבות | 4 דק׳

קול נהמה ירוקה

המגמה הירוקה המעודדת שמירה על הסביבה וידידותיות לטבע, לא פסחה גם על תחום הרכב. כיום ניתן למצוא מכוניות היברידיות המופעלות על ידי מנועי חשמל לצד מנועי הבנזין הוותיקים, וכעת, גם מכוניות חשמליות המונעות על ידי מנועי חשמל בלבד. הפתרון הזה כמובן מעניין וחכם כשמדובר ברכבי נוסעים המיועדים לקהל הרחב. אך מה קורה כשיצרני מכוניות-על מייצרים מכוניות חשמליות אקזוטיות?

צריך לשים לב לעובדה שכאשר מייצרים רכב נוסעים חשמלי להמונים, רוב הביקורת, לצד המחמאות, מתמקדת בכמה נושאים תפעוליים. ראינו את זה במשוכות אותן עוברת חברת בטר פלייס עם הרנו החשמלית: מהו טווח הנסיעה המקסימאלי בין טעינות/החלפות מצבר; עד כמה נפגע המרווח בתא המטען בשל אכלוס הסוללות החשמליות; ומה הן האמינות והסחירות הצפויות מרכב שכזה.

מרצדס SLS AMG

מרצדס SLS AMG

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה קורה כש"דילמת הקרונית" יורדת לפסים אישיים | דעה 

ד"ר משה רט

מנכ״ל ויו״ר אפוק, דור לוינטר
"אנחנו קהילה גדולה – עשרות אלפים בחרו לתמוך בעיתונות מסוג אחר"

צוות אפוק

הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

שתפו: