כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד הצליח המשטר הסיני לגרום להוליווד להפוך לחלק ממנגנון התעמולה שלו? כריס פנטון, שהפיק סרטים שוברי קופות כמו "איירון מן 3", "נקודת פריצה" ו"לופר", מספר בריאיון מיוחד למגזין אפוק על שיתוף הפעולה שלו עם דרישות הצנזורה והתעמולה של המפלגה הקומוניסטית הסינית – כל זה במטרה להכניס סרטים לשוק הקולנוע בסין – וכיצד סרטים שאנו צופים בהם משדרים לנו תעמולה סינית מבלי שנרגיש זאת

יאן יקיאלק | 6 באוגוסט 2020 | גיאו-פוליטיקה | 16 דק׳

מבט מבפנים על השתלטות סין על הוליווד

הוליווד היא מפעל החלומות של אמריקה ושל העולם כולו. היא מעצבת את הדמיון שלנו, יוצרת קרקע משותפת לדיון על העבר ועל העתיד, ובמידה מסוימת יכולה גם לעצב את אופיינו ואת תפיסות העולם שלנו. כעת דמיינו לעצמכם שמפלגה פוליטית כלשהי הייתה מנסה לשלוט בהוליווד כדי למנוע כל דימוי שלילי שלה או כל דימוי שלילי של כוחות השיטור או הביטחון שהיא מפעילה. דמיינו שהיא הייתה גם מנסה למנוע את הצגת צבא ארה"ב באור חיובי, ושהיא הייתה אוסרת על הצגת סרטים שבהם נראים אנשים המפרים את מרותה.

ובכן, זה בדיוק מה שקורה היום בהוליווד שמצנזרת סרטים כדי להתחנף למפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) – מפרת זכויות האדם הגדולה בעולם – בתקווה שהמפלגה תסכים להכניס סרטים הוליוודיים לשוק הסיני. וגרוע מכך, מרבית הסרטים שצונזרו הם בדרך כלל אלו המוקרנים בארה"ב ובכל יתר העולם.

על פי דוח של הוועדה האמריקנית לביקורת כלכלית וביטחונית ביחסי ארה"ב-סין (USCC), "סין רואה בסרט מרכיב בשליטה חברתית"[1]. לפי הדוח, הסרט "קפטן פיליפס" בכיכובו של טום הנקס, המגלם קברניט ספינת מטען אמריקנית הנשבה בידי פיראטים ומחולץ על ידי כוח קומנדו אמריקני, נאסר לצפייה בסין מכיוון "שהסרט מציג באור חיובי את ארה"ב ואת צבאה"; מפיקי הסרט "גברים בשחור 3" "אולצו לחתוך סצנה שבה נמחקים זיכרונותיהם של אזרחים – סצנה שכפי שכתב עיתון סיני עלולה להיתפס כפרשנות למדיניות הצנזורה האינטרנטית של סין"; הסרט "קראטה קיד" מ-2010 נתקל בבעיה מכיוון שהנבל היה סיני; וגרסת תלת ממד של הסרט "טופ גאן" נאסרה להקרנה בסין כי "היא הציגה את הדומיננטיות של צבא ארה"ב".

כריס פנטון בריאיון | [צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב American Thought Leaders - The Epoch Times]

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: