בספר חדש מנתח דין מובשוביץ את שיטת העבודה של פיקסאר ומסביר כיצד עקרונות הכתיבה של האולפן יכולים להעשיר כל אחד – גם אם לא יכתוב סרט בחיים
מאיה מזרחי | 7 באוגוסט 2025 | תרבות ואמנות | 3 דק׳
סוד הקסם של "פיקסאר"
בקריאה ראשונה של הספר, העוסק באמנות הסיפור של "פיקסאר", תהיתי עד כמה הוא רלוונטי גם לקוראים שאינם עוסקים בקולנוע או בכתיבה. מחברו, התסריטאי דין מובשוביץ, מציין בהקדמה כי אוריינות הסיפור היא מיומנות מהותית עבור כל אחד ואחת – האמנם?
מי שייהנו במיוחד מהספר הם חובבי פיקסאר – אלו שראו את "למעלה", "רטטוי", "צעצוע של סיפור", "מוצאים את נמו", "הקול בראש" ועוד – והתפעלו מיכולתם של סרטים אלה להצחיק ולגעת בלב. הספר מפרק את הקסם הזה לחלקים: איך בוחרים דמויות? איך בנו את עולמן? כיצד נבחרים הפרוטגוניסטים והאנטגוניסטים כך שיאתגרו זה את זה? ואילו תחנות עוברות הדמויות בתהליך?
עבור כותבים וכל מי שמחפש עומק ורגש בסיפוריו, מציע הספר מעין "הנדסה לאחור" של תהליך היצירה הפיקסארי: החל משלב בחירת הרעיון, דרך בניית הדמויות, יצירת ההזדהות, פיתוח הדרמה והקונפליקט ועד לבחירת הנושא המרכזי ועיצוב העולם בו יתרחש הסיפור.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו
דין מובשוביץ, "אמנות הסיפור של פיקסאר", אסיה, מאי 2025