כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה מסתתר מאחורי ציורי הנופים הגדולים המסורתיים הסינים, ומדוע הפרקטיקה לא הייתה שמורה לציירים בלבד

מאיה מזרחי | 16 בדצמבר 2018 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

זרמים והרים בלי סוף

 אתה שואל אותי מדוע אני מתגורר בהרי האיזמרגד
    אני מחייך ואינני עונה, ליבי שליו
    פרחי אפרסק שטים על פני המים, נעלמים ללא עקבות
    זהו מרחב אחר, מעבר לעולם האנושי

   לי באי (762-701 לספירה)

"נוף ארבע העונות בסגנון המאסטרים הישישים" - ציור מאת וויי ג'י-קה, שושלת מינג (1644-1368) | תמונה: The Metropolitan Museum of Art

"נוף ארבע העונות בסגנון המאסטרים הישישים" - ציור מאת וויי ג'י-קה, שושלת מינג (1644-1368) | תמונה: The Metropolitan Museum of Art

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אורין גנץ, "לעוף עם כנפיים שבורות", הוצאת אוריון, אוקטובר 2025
מנטרות מתוך האבל: ספרה של אם ששבה להאמין בחיים

דינה גורדון

דוד מנחם, "שלום במרומיו", הוצאת ידיעות ספרים, 2025
הזקנה, הרב והלולב

נדב רט

אריק ויינר, "סוקרטס אקספרס", מאנגלית: עפר קובר, ספטמבר 2025
להחזיר את הפילוסופיה לרחוב

גלית דהן קרליבך

קתי מילקמן, "איך להשתנות", הוצאת מטר, מרץ 2025
הכישלון איננו באופי – הוא בשיטה

חיים אבייב

ג’ונתן היידט, "דור בחרדה", ידיעות ספרים, יולי 2025
הילדות שנגנבה: מדוע הילדים שלנו חרדים יותר מאי פעם?

נדב רט

דייוויד ברוקס, "ההר השני", תרגום מאנגלית: מרים שפס, הוצאת אור עם, ספטמבר 2025
שני ההרים של דיוויד ברוקס

דינה גורדון

שתפו: