כניסה
הרשמה לניוזלטר

שיטות למידה חדשות מעודדות את האדריכל דוד נופר ליצור מבנים שיתרמו להצלחתן

מאיה מזרחי | 16 באוקטובר 2014 | תרבות ואמנות | 6 דק׳

הכיתה – כפי שלא הכרתם אותה

כשהזמינו את האדריכל דוד נופר לתכנן בית ספר ייחודי הנקרא ״שיטת מרכזי הלמידה״ בקריית חינוך דרור שבלב השרון, הוא ידע שכדי להצליח בפרויקט הוא יצטרך לשכוח את מה שידע על בנייה של בתי ספר בעבר. השיטה של ״מרכזי למידה״ פועלת כמו אוניברסיטה, בה ילד מהחמישית וילד מהשמינית באים ללמוד נושא מסוים בבניין המוקדש למתמטיקה או לאמנות ולאחר שעתיים עוברים לבניין אחר.

השיטה הביאה את נופר לחפש כיתות מתאימות שיאפשרו תחלופה לקבוצה גדולה של ילדים שמתרכזת במן אולם אודיטוריום גדול ומרכזי, מתפצלת לקבוצות עבודה קטנות בכיתות המקיפות את האולם ונפגשת שוב באולם לסיכום השיעור. בתום השיעור הילדים עוברים ל״בית״ אחר. ״התפיסה הארכיטקטונית הייתה להשאיר מרחבים פתוחים ומגוונים שמאפשרים חיוץ והגדרה שיאפשרו חלוקה מהסוג הזה, ובסוף נוצר בניין מיוחד במינו שנבנה ממש כקמפוס וקולט בתוכו 72 כיתות״.

צילום: עמית גירון

צילום: עמית גירון

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לילי מרליס והארפו בקסלי, "זמן יוון", יצירה עברית, אוקטובר 2025
המדינה שבה הזמן מתיישב לידך לקפה

מאיה מזרחי

Michelle Young, "The Art Spy", HarperOne, May 2025
המרגלת מהמוזיאון: רוז ולנד נגד מכונת הביזה הנאצית

מ.ג האנלי גוף

אודי בן סעדיה, "איש אשר רוח בו", כנרת זמורה דביר, אוגוסט 2025
השקט שממנו נבנית הגבורה 

חיים אבייב

אלי-ה כהן, "מוּפָוַואדַאת", קוראים הוצאת ספרים, אוגוסט 2025
האמונה סוללת לאדם את הדרך 

דינה גורדון

אורין גנץ, "לעוף עם כנפיים שבורות", הוצאת אוריון, אוקטובר 2025
מנטרות מתוך האבל: ספרה של אם ששבה להאמין בחיים

דינה גורדון

דוד מנחם, "שלום במרומיו", הוצאת ידיעות ספרים, 2025
הזקנה, הרב והלולב

נדב רט

שתפו: