כניסה
הרשמה לניוזלטר

שירותי בנקאות דיגיטליים מעניקים ללקוחות מגוון כלים להתנהלות פיננסית מתקדמת ויעילה יותר. איך פותחים חשבון בנק באינטרנט, מה מאפיין אותו ומה חשוב לדעת בהקשרי חשבון בנק לצעירים?

תוכן שיווקי | 28 במרץ 2024 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

 פתיחת חשבון בנק באינטרנט – המדריך המלא

פתיחת חשבון בנק היא תנאי סף לביצוע פעולות רבות בעולמות הפיננסיים, החל מקבלת המשכורת החודשית ועד להפקדת שיקים. בעבר, הדרך אל חשבון חדש – בין אם מדובר בחשבון ראשון או בחשבון נוסף – כללה הגעה פיזית אל סניף הבנק הרלוונטי ופגישה אישית עם בנקאי. כיום לעומת זאת, זה כבר לא המצב. רוב הבנקים בישראל מאפשרים ללקוחות המעוניינים בכך לפתוח חשבון בנק באופן מקוון, באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה. התהליך מתבצע בעזרת זיהוי מרחוק וללא צורך ביציאה מהבית.

מהם היתרונות של פתיחת חשבון בנק באינטרנט?

ישראלים רבים מעוניינים לייעל את התנהלותם הפיננסית, על ידי בחינת התנאים שבאפשרותם לקבל בבנקים השונים. היכולת לפתוח חשבון בנק באינטרנט מפשטת את התהליך וחוסכת זמן יקר, וכתוצאה מכך גם מקלה על הלקוחות את קבלת ההחלטה המתאימה עבורם. יש לציין כי מדובר בתהליך מאובטח, שכולל שימוש בכלים דיגיטליים הפועלים בהתאם לתקני אבטחת מידע מחמירים.

מי זכאי לפתוח חשבון בנק באינטרנט?

פתיחת חשבון בנק באינטרנט רלוונטית עבור לקוחות פרטיים, תושבי ישראל מעל גיל 16, שרוצים לפתוח חשבון יחיד ללא שותפים. החשבון אינו מיועד לאזרחי או תושבי ארצות הברית, למכהנים כאנשי ציבור, למי שבקשתו לפתיחת חשבון סורבה בעבר ולמי שאינם עומדים בפרמטרים ספציפיים נוספים. ניתן להתעדכן במידע המלא באתר הבנק בו תרצו לפתוח את חשבונכם.

אילו מסמכים נדרשים לצורך פתיחת חשבון בנק מרחוק?

על מנת לאמת את זהות המשתמש, הוא נדרש לשתף לאורך התהליך מספר מסמכים בהם צילום תעודת הזהות שלו. בנוסף, הלקוח יתבקש לספק גישה למצלמת הטלפון הנייד, לצורך צילום סרטון או ביצוע שיחת וידאו עם בנקאי.

האם ישנן מגבלות על חשבון שנפתח דרך האינטרנט?

בעלי חשבון שנפתח באינטרנט יכולים לבצע מגוון פעולות, כולל ניהול חשבון עו”ש, הפקדת כסף לתוכניות חיסכון, הזמנת כרטיס אשראי וכדומה. ייתכנו הגבלות הנוגעות לכמות פנקסי השיקים הניתנים להנפקה, יתרת הזכות הכוללת והסכום המרבי לפעולה. יש לברר את הפרטים באופן פרטני מול הבנק הרלוונטי. בנוסף, החשבון יוגדר כחשבון מקוון ללא מסגרת אשראי, כך שבעלי החשבון לא יוכלו להיכנס למינוס בחשבון. שינוי סוג החשבון כרוך בפנייה לסניף.

במקרה של משתמשים צעירים, יש לשים לב למגבלות הקשורות לפעולות כמו גובה המשיכה היומי המקסימלי. חלק מהשירותים (בהם בקשת הלוואה או הזמנת כרטיס אשראי שאינו כרטיס חיוב מיידי) יצריכו הגעה פיזית לסניף יחד עם אחד מההורים.

פתיחת חשבון בנק באינטרנט לצעירים – טיפים עבור ההורים

פתיחת חשבון בנק מעניקה לבני נוער תחושת עצמאות, לצד יכולת להרחיב את היכרותם עם מושגים ופעולות בעולם הפיננסי. אם אתם הורים לבני נוער מגיל 16 ומעלה שמעוניינים לפתוח חשבון בנק באינטרנט, הקדימו לשוחח איתם על התנהלות כלכלית נכונה ועזרו להם לגבש את ההחלטות המתאימות עבורם.

השוואה בין תנאים – ברוב הבנקים קיימים מסלולים שונים של חשבונות בנק לנוער , שמקנים להם הטבות מסוימות. למדו את ילדיכם להשוות בין התנאים הרלוונטיים המוצעים להם, על מנת לקבל החלטה מושכלת לגבי הבנק והמסלול הנבחר.

קביעת מסגרת אשראי מוגבלת – מסגרת האשראי בחשבון העובר ושב מגדירה מהו גובה הסכום המותר למשיכה, ולכן מונעת סיכון למשיכת יתר. חשוב שילדיכם יכירו את התנאים הצפויים בחשבונם החדש ויתכננו את הפעילות שלהם בהתאם.

התנהלות נכונה עם כספים – מעקב אחרי מצב העו”ש, פירוט החיובים ותכנון עתידי של גובה הסכום לבזבוזים, הם חלק נוסף מהתנהלות כלכלית אחראית שחשוב לשים עליו דגש.

חינוך לחיסכון – רבים מבני הנוער מצליחים לצבור סכום כסף בחשבונם. במקום לבזבז את כולו או לחילופין לתת לו “לשבת” בעו”ש, ייתכן שיעדיפו להקצות חלק מהסכום לחיסכון. שוחחו איתם בנוגע למטרות עתידיות שיש להם, החל מלימודים ועד לטיסה לחו”ל, והסבירו כיצד החיסכון יכול להועיל להם בדרך אל היעד.

פתיחת חשבון בנק באינטרנט מאפשרת ללקוחות לחסוך זמן ועלויות, ולבחור בבנק המתאים ביותר לצורכיהם. עבור מי שמחפש פתרון זמין, נגיש וידידותי, מדובר בכלי שימושי שמאפשר לפתוח חשבון חדש במינימום התעסקות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אחת מקבוצות המדיה הצומחות ביותר בעולם מסירה את עצמה מ”טיקטוק”, מכנה את האפליקציה “רשת ריגול”

צוות מגזין אפוק

ערוץ החדשות Sky News Australia הודיע כי יפסיק לפרסם תוכן באפליקציה הסינית הפופולרית "טיקטוק" במאמץ להגן על כתביו ועל הקהל שלו מפני סיכוני אבטחה

שר ההשקעות הסעודי: נורמליזציה עם ישראל עדיין על השולחן, בתנאי שיימצא פתרון לסוגיה הפלסטינית

דורון פסקין

"זה היה על השולחן, וזה עדיין על השולחן", אמר השר

“תהיה גבר בריידי”

רפאל תמנה

ב"עבודות וימים" שלו כותב הֵסיודוס, שחי ביוון במאה ה-8 לפנה"ס ונחשב לאחד מהאבות הגדולים של הספרות וההגות המערביות, כי ישנם שני סוגים של תחרות: תחרות טובה, שממריצה בני אדם לעשייה ויצרנות, לשפע ולביטחון; ותחרות מזיקה,

בנו של פקיד משטר בסין מגלה שבמערב השוחד לא תמיד עוזר

קאסי ריאן

סטודנט סיני נשפט לשנת מאסר לאחר שניסה "לקנות" תואר שני באוניברסיטה בריטית

מגזין בהונג קונג: בו שי-לאי מספק מידע מפליל על בכירים במפלגה הקומוניסטית

גואו הוי

חבר המפלגה הבכיר שהודח משתף פעולה עם חוקריו בתקווה להציל את חייו

נקודה למחשבה: קערת חומוס משותפת מסייעת למשא ומתן מוצלח יותר

דינה גורדון, איל לוינטר

עסקים

שתפו: