כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם אתם נמצאים במצב בו אתם שוקלים לרכוש רכב חדש, לשיקולים כלכליים שונים, אמורה להיות השפעה…

תוכן שיווקי | 26 בנובמבר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

שיקולים כלכליים לקראת רכישת רכב חדש

אם אתם נמצאים במצב בו אתם שוקלים לרכוש רכב חדש, לשיקולים כלכליים שונים, אמורה להיות השפעה רבה על ההחלטה ועל בחירת הרכב. אז להלן מספר היבטים פיננסיים חשובים אשר יסייעו לכם לקבל החלטה מושכלת ונבונה בדרך להשלמת הרכישה:

הבנת גובה התקציב אותו תוכלו להקצות למטרה
רכישת רכב חדש כרוכה בהוצאה של סכומי כסף גבוהים, יחד עם זאת, גם טווח העלויות של רכבים חדשים הינו רחב. לכן, בכדי שתוכלו להתמקד אך ורק ברכבים המתאימים, חשוב בשלב הראשון 
לקבוע את גובה התקציב אותו אתם יכולים להקצות עבור המטרה.
יש לבדוק את מצב חשבון הבנק שלכם, לקחת בחשבון תוכניות חסכון שאתם יכולים לפתוח לצורך המטרה וכל פרמטר אחר אשר יוכל להשפיע על ההחלטה.

אפשרויות הלוואות ותעריפי מימון
אם גיליתם שאין לכם כרגע הון התחלתי אשר יכול לאפשר לכם לרכש רכב חדש אשר יענה על הדרישות והצרכים שלכם, כדאי להתחיל בהליך חיפוש אחר אפשרויות המימון הטובות ביותר.
יש לבצע השוואות בין שיעורי ריבית ותנאים של מלווים שונים, כולל בנקים, חברות אשראי וסוכנות הרכב עצמה. קחו בחשבון גורמים כמו תקופת ההלוואה, שיעורי הריבית וכל קנסות על תשלום מראש – כמובן, שבמקרים רבים אם עתידים לגלות שמימון יכול להיראות תחילה כאופציה אטרקטיבית אך בפועל כאשר מתעמקים בפרטים, להתגלות כאפשרות פחות מתאימה.

בדיקת אופציות לעסקאות טרייד אין
אם יש לכם רכב קיים שאתם מעוניינים למעשה לשדרגו ולהחליפו ברכב חדש, כדאי לבדוק את האפשרות לעסקאות טרייד אין. יש לחקור את שווי השוק של אותו הרכב מראש. הבנת ערך הטרייד-אין יכולה לסייע במשא ומתן על מחיר הוגן עבור הרכב הנוכחי. כאשר המטרה היא כמובן למצוא עת עסקת הטרייד אין המשתלמת ביותר.

עלות בעלות כוללת
שקלו את העלות הכוללת הנובעת מעצם הבעלות על הרכב אותו אתם מתכננים לקנות, כולל דמי ביטוח, עלויות דלק, תחזוקה והוצאות תיקון. לרכבים מסוימים עשויים להיות תעריפי ביטוח גבוהים יותר או לדרוש חלקים ושירות יקרים יותר – כאשר, כדאי לקחת גם את הנתון הזה בחשבון בעת בחירת הרכב.

עמלות ומיסים נוספים
קחו בחשבון עלויות נוספות שצריך לקחת בחשבון בעת תכנון התקציב אשר מיועד לרכישת הרכב כגון מס מכירה, דמי רישום, עמלות תיעוד וכל אחריות מורחבת או תוספות פוטנציאליות.

קיום של משא ומתן וביצוע מחקר
חקרו את שווי השוק של הרכב ועמדו במשא ומתן על המחיר. השוו מחירים מסוכנויות שונות והיו מוכנים לנהל משא ומתן על מחיר הרכב.

ציון אשראי ואישור הלוואה
זה הזמן לבצע בדיקה של ציון האשראי שלכם לפני הגשת בקשה להלוואה – במידה ותגיעו למסקנה שאת הפעולה בה אתם מבקשים לנקוט בדרך ליהנות מרכב חדש. ציון אשראי גבוה יותר יכול לעתים קרובות להוביל לתנאי הלוואה נוחים יותר. זה מועיל להיות בעל ניקוד אשראי טוב בעת הגשת בקשה למימון רכב.

אפשרויות ליסינג
אם תגיעו למסקנה אחרי בחינת כל האפשרויות הללו שרכישת רכב חדש פחות מתאימה לכם, כדאי שתיקחו בחשבון שיש דרכים נוספות באמצעותן תוכלו ליהנות מרכב חדש ואחת מהן היא בעסקת ליסינג פרטי.
כדאי לקחת גם את האפשרות הזאת בחשבון מכיוון שהיא יכולה להתגלות לעיתים כאופציה היחידה באמצעותה תוכלו ליהנות מרכב חדש בסטנדרטים המבוקשים על ידיכם.

לסיכום, דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לכם לקבל בסופו של דבר את ההחלטות הנבונות ביותר לגבי רכישת רכב חדש ולבחור בדרך הנכונה ליהנות ממנו – וכאמור, ישנן מספר חלופות אופציונאליות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איפה אתם במדד האושר?

דינה גורדון

בשנים האחרונות קמה ״תעשיית אושר״ אמריקנית שמגלגלת עשרות מיליארדי דולרים ומבטיחה להפוך את הציבור למאושר. אבל האם האמריקנים באמת הופכים למאושרים יותר? מסתבר שלהפך - אחד מכל חמישה סובל מהפרעות חרדה. מה זה אומר לגבי המרדף אחרי האושר והאם גם אנחנו בישראל מצטרפים למרוץ?

“כולם בבריה”מ ידעו ש’פראבדה’ זה שקר. בארה”ב, לעומת זאת, יותר מ-50% מהאנשים מאמינים ברוב השקרים שמופצים בתקשורת”

יאן יקיאלק

הוא מפעיל מאות "מקורות" בחברות הגדולות ביותר בארה"ב ובארגונים ממשלתיים, פועל בזהות בדויה ומתעד הכול במצלמות בניסיון לחשוף שחיתויות. בראיון לאפוק טיימס מבטיח העיתונאי ג'יימס אוק'יף שזאת רק ההתחלה

איראן מאשרת כי החלה התקיפה נגד ישראל

דורון פסקין

ערוץ הטלוויזיה הרשמי של איראן פרסם הודעה על מבצע התגובה נגד ישראל

צה"ל עדכן כי החייל החטוף, סמל איתי חן, הוכרז כחלל שגופתו מוחזקת בידי חמאס

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

דעה: החשוד המיידי בבעיית יוקר המחיה

איתי סלונים

בשבועות האחרונים עלה שוב לכותרות נושא יוקר המחיה בישראל לאחר ששר האוצר החדש העלה את פוסט "ריקי כהן" לפייסבוק. כמו בתקופת המחאה החברתית התפתח דיון נוקב בגורמים ליוקר המחיה הגבוה בישראל,

צנזורת האינטרנט מיוצאת משנגחאי לניו יורק

ליאנג שי

מחשב iMac של אפל שנרכש בניו יורק הגיע מסין כשהוא יודע לסנן אתרים הקשורים לפאלון גונג

שתפו: