כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי הדיווח ברויטרס, בשולי עצרת האו"ם השבוע קיימה קטאר פגישות נפרדות עם נציגי איראן וארה"ב

דורון פסקין | 21 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: קטאר החלה בתיווך ליצירת "הבנות גרעיניות" בין איראן לארה"ב  

ב-18 וב-19 בספטמבר קיימה קטאר פגישות תיווך עם נציגים איראניים ונציגים אמריקנים בנפרד, במטרה לתווך בין איראן וארה"ב, דיווחה סוכנות רויטרס. על פי הדיווח, קטאר מילאה תפקיד חשוב בקידום עסקת חילופי האסירים האחרונה בין ארה"ב לבין איראן, וכעת היא פועלת ליצירת "הבנות" בין שתי המדינות בנושא תוכנית הגרעין האיראנית.

לפי הדיווח, הפגישות התקיימו בשולי העצרת הכללית של האו"ם הנערכת השבוע בניו יורק, ועסקו גם בנושא חששותיה של ארה"ב מהעברות מל"טים איראניים לרוסיה. לא נמסר מה היה דרג השיחות, אך חשוב לציין כי נשיא איראן אברהים ראיסי וכן אמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד, וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, נכחו השבוע במטה האו"ם בניו יורק.

ב-20 בספטמבר התראיין ראש ממשלת קטאר לרשת CNN. הוא נשאל האם הסכם האסירים בין איראן לארה"ב יכול להוביל להסכם מקיף יותר. "אני לא יכול לטעון שזה (עסקת האסירים) יוביל להסכם גרעיני, אבל זה בהחלט יוביל לסביבה טובה יותר", השיב המנהיג הקטארי. "מה שקרה אתמול למעשה היה אבן בניין נהדרת לבנייה מחדש של האמון בין שתי המדינות", הוא הצהיר. "אני מקווה ששתי המדינות מאמינות שזה יוביל לסביבה טובה יותר כדי ללכת על הסכם שלם בנושא הגרעין".

ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: EMMANUEL DUNAND/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דיווח: מאחורי רבים מהמאהלים בקמפוסים בארה"ב עומדים ארגונים הנתמכים על ידי המיליארדר ג'ורג' סורוס, דיוויד רוקפלר ג'וניור ופליס גלמן

קרן זריהן

בתחקיר שפרסם הניו יורק פוסט הוצג כיצד מועברים כספים לעמותות פרו פלסטיניות שעומדות מאחורי המאהלים וחלק מהמחאות בקמפוסים

מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

שתפו: