כניסה
הרשמה לניוזלטר

מלגות ומענקים מאפשרים לסטודנטים לקבל סיוע כספי שיכול לעזור לסטודנטים לממן את השכלתם – וכידוע, לצד שכר הלימוד כל סטודנט אמור להתמודד עם לא מעט הוצאות כספיות נוספות. מלגות ומענקים מוענקים בדרך כלל על סמך קריטריונים שונים, כולל הישגים אקדמיים, צורך פיננסי, כישרונות או תחומי עניין ספציפיים ודמוגרפיה

תוכן שיווקי | 26 באוקטובר 2023 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

כל מה שאתם צריכים לדעת על מלגות ומענקים ללימודים

אז אם גם אתם נמצאים לקראת לימודי תואר, בין עם לימודי חינוך מיוחד, לימודי משפטים, לימודי כלכלה או כל מסלול אחר הנה כל מה שאתם צריך לדעת על מלגות ומענקים ללימודים:

היכרות עם סוגי מלגות ומענקים
בשלב הראשון, כדאי ומומלץ להכיר ולהבין כי מלגות ומענקים מגיעים בצורות שונות, ובין היתר:

מלגות מבוססות הצטיינות – מלגות מוענקות על סמך הישגים אקדמיים, כגון  ציוני מבחנים סטנדרטיים או הישגים בתחום ספציפי.

מענקים מבוססי צורך – ניתנים לסטודנטים עם צורך פיננסי מוכח. הסכום שנפסק נקבע לפי נסיבותיו הכלכליות של המבקש.

מלגות מבוססות כישורים – מלגות המוענקות לסטודנטים עם כישרונות או כישורים יוצאי דופן בתחומים כמו אתלטיקה, מוזיקה, אמנות או פעילויות אחרות מחוץ לבית הספר.

מלגות מבוססות דמוגרפיה – זמינות לסטודנטים המשתייכים לקבוצה ספציפית, כגון: בני מיעוטים, נשים, יוצאי צבא וכיוצא בזה.

מלגות לפי מקום מגורים – מלגות אשר מוענקות לסטודנטים הגרים בעיר או מועצה אזורית מסוימת.

מלגות מוסדיות – מוצעות על ידי מכללות ואוניברסיטאות כדי למשוך ולשמר סטודנטים מוכשרים.

מלגות פרטיות – מלגות הניתנות על ידי ארגונים חיצוניים, קרנות, תאגידים או עמותות.

בדיקת קריטריונים לזכאות
לכל מלגה או מענק יש קריטריונים ספציפיים לזכאות, אשר עשויים לכלול ביצועים אקדמיים, צורך פיננסי, מצב אזרחות, גיל, תחום לימודים או גורמים אחרים. יש לבדוק היטב את הדרישות כדי לקבוע אם אתה זכאים – ולמעשה להכין רשימה של מלגות ומענקים רלוונטיים כאשר בשלב הבא, תוכלו פשוט להגיש את הבקשה.

תהליך הגשת הבקשה
כדי להגיש בקשה למלגות ומענקים, כדאי לעבוד בצורה מסודרת ולבצע את השלבים הבאים:

מחקר של הזדמנויות זמינות – יש להשתמש במנועי חיפוש של מלגות, לבקר באתרי אינטרנט רלוונטיים ובדוק עם ארגונים חיצוניים.

איסוף של המסמכים הנדרשים – אלה עשויים לכלול תמלול, מכתבי המלצה, חיבורים ומסמכים פיננסיים.

עמידה בלוחות זמנים – יש להקפיד ולהגיש בקשות עד המועדים האחרונים אשר שצוינו. מועדים חסרים עלולים לגרום לפסילה ולאי קבלת המלגה.

בקשו מכתבי המלצה – במידת הצורך, יש לבחור אנשים שיכולים לספק המלצות משכנעות.

חידוש ושמירה על הזכאות
חלק מהמלגות והמענקים ניתנים לחידוש, כלומר ניתן להגיש בקשה מחדש למימון בכל שנה  – בתנאי שמגישי הבקשה אכן ממשיכים לעמוד בדרישות הזכאות. מעבר לכך, יש לשין לב לכל תנאים או דרישות ספציפיות לשמירה על זכאות ובמידת הצורך לבצע פעולות אשר יאפשרו לשמור עליה.

קבלת ייעוץ מקצועי
יש להתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים, אשר יכולים  לספק לכם ייעוץ מקצועי ומקיף בנושא של מתן מלגות ומענקים. ייעוץ שכזה יאפשר לכם לקבל את התמונה המלאה לגבי המלגות הרלוונטיות בעבורכם ומה אתם צריכים לעשות על מנת לקבל אותן. לעיתים, לאופן הגשת הבקשה ומילוי הטפסים יכולה להיות השפעה לא קטנה על סיכויי קבלת המלגה ולכן חשוב לשים דגש גם על הנושא הזה.

לסיכום, מלגות יכולות לסייע לכם לממן את הלימודים ואף לשמור על רמת חיים מסוימת כסטודנטים. כמובן, שבכדי למקסם את תועלות המלגות, קיימת חשיבות גבוהה לאסוף מידע על האפשרויות ובשלב הבא, לפעול על מנת להגיש את הבקשות בצורה מסודרת ונכונה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
היגיון בריא – גיליון 374

דקל בנו

חידות, תשבצים ותשחצים

סיכום אירועי החג: עיר אוהלים מוקמת בחאן יונס, הטרור מתעורר בצפון הרצועה והחיסולים בלבנון

צוות מגזין אפוק

כמה מהאירועים החשובים שהתרחשו במהלך החג

וירוס המק”ס (CCP Virus)

צוות אפוק

לאחרונה יש מחלוקת לגבי השאלה כיצד לקרוא לנגיף. ארגון הבריאות העולמי הציע את השם "קוביד 19" למחלה הנגרמת על ידי הנגיף. המפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) השולטת בסין, מכנה אותו "וירוס הקורונה החדש". אחרים כינו אותו בשם

המתיחות בירדן עולה שלב

יוני בן מנחם

הצבא הירדני תגבר כוחות בתוך ירדן ובגבול עם ישראל לקראת התנגשויות אפשריות עם אלפי מפגינים על רקע הניסיון של חמאס להסלים את המצב הביטחוני | פרשנות

נחשפו אימיילים המעידים על תקשורת ישירה בין עסקיו של האנטר ביידן לבין הבית הלבן, בתקופת כהונתו של ביידן האב כסגן נשיא

קרן זריהן

הארכיון הלאומי של ארה"ב זיהה מאות אימיילים שהוחלפו בין גופים עסקיים הקשורים להאנטר ביידן ואביו ג'ו ביידן בתקופה בה האחרון כיהן כסגן נשיא

אפי איתם: “אחרי המלחמה תוכניות הלימודים, בחירת המפקדים והתנהגות מערכת המשפט יצטרכו להיבנות סביב רעיון חדש: כאן בונים את מדינת היהודים, את מדינת העם היהודי”

דור לוינטר

תא"ל (מיל') אפי איתם טוען בריאיון למגזין אפוק כי מתנהל כעת קרב בין ציוויליזציות, "ושלנו היא הציוויליזציה היהודית ציונית לאומית שצריכה למצוא את עצמה מחדש עכשיו כדי להודיע לעצמה ולעולם מי היא ומה היא עושה פה"

שתפו: