כניסה
הרשמה לניוזלטר

הגדרתם את המאפיינים והמטרות שאתם מעוניינים להשיג באמצעות השקעות בשוק ההון? בחרתם את אפשרויות ההשקעה המתאימות…

תוכן שיווקי | 2 באפריל 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מה נשתנה התיק הזה מכל התיקים? על ייחודו של תיק השקעות אופטימלי

הגדרתם את המאפיינים והמטרות שאתם מעוניינים להשיג באמצעות השקעות בשוק ההון? בחרתם את אפשרויות ההשקעה המתאימות ביותר עבורכם ואת רמת הסיכון שאתם יכולים לקחת על עצמכם? אם כך, עכשיו כל מה שנשאר לכם הוא להרכיב תיק השקעות אופטימלי. מה המאפיינים של תיק השקעות כזה וכיצד בונים אותו?

השקעות בשוק ההון – השלבים הראשונים לפני בניית תיק השקעות

בין אם אתם משקיעים מתחילים ובין אם משקיעים ותיקים, השקעות בשוק ההון דורשות הכנה והיערכות מתאימה. זאת הן בכדי לוודא כי אכן מדובר באפיק השקעה מתאים עבור הצרכים והמטרות שלכם, והן בכדי לבחור את אפשרויות ההשקעה המתאימות ביותר ולאמץ אסטרטגיית השקעה בהתאם.

בהתאם לכך, השלבים הראשונים לפני בניית תיק השקעות אופטימלי הם:

  • הגדרת מאפיינים ומטרות

מלבד הרצון המשותף לכל המשקיעים להשיג את התשואות הגבוהות ביותר, לכל משקיע קיימים מאפיינים ומטרות שונות אליהם הוא מכוון. כך, הגדרת מאפיינים כמו גיל, טווח זמן ההשקעה הרצוי ומצבכם הפיננסי, יחד עם הגדרת מטרות ההשקעה (חיסכון לפנסיה למשל), מהווים את התשתית הבסיסית לבניית תיק ההשקעות האופטימלי.

  • שאלת המסחר – עצמאי או מנוהל

השקעות בשוק ההון מתאפשרות הן באופן עצמאי והן באמצעות חברת השקעות, המעמידה לרשותכם מנהלי תיקי השקעות מומחים. שאלת המסחר – עצמאי או מנוהל – תאפשר לכם אף היא לקבוע כיצד ייראה תיק ההשקעות שלכם.

  • בחירת רמת סיכון מועדפת

כל השקעה כרוכה ברמת סיכון מסוימת, כאשר קיים קשר ישיר בין רמת הסיכון לבין התשואה שניתן להשיג. כמשקיעים, כולנו מעוניינים להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר, תוך נטילת רמת סיכון שנסכים לקחת על עצמנו. בהתאם לכך, רמת הסיכון שנבחר, תשפיע על מרכיב תיק ההשקעות והתשואות שנוכל להשיג.

המאפיינים הייחודיים של תיק השקעות אופטימלי

בניית תיק השקעות מומלץ כוללת לרוב את המאפיינים הייחודיים הבאים:

  • פיזור סיכונים

כאמור, אחת המטרות בבניית תיק השקעות אופטימלי היא למקסם את התשואה בהתאם לרמת הסיכון שבחרנו. אחת הדרכים היעילות לגדר את הסיכון היא באמצעות פיזור ובניית תמהיל מגוון של מכשירים פיננסיים בתיק ההשקעות, כך שגם במקרי קיצון, תיק ההשקעות שלכם יישאר יציב יחסית.

  • שמירה על האיזון בתיק ההשקעות

שוק ההון הוא שוק תנודתי. נניח שבניתם תיק השקעות עם תמהיל מסוים שהתאים לכם בנקודת זמן מסוימת. עם הזמן וכאשר חלים שינויים בשוק, הדבר עשוי להשפיע גם על התמהיל של תיק ההשקעות. כך למשל, אם מרכיב המניות בתיק עלה ומרכיב האג"ח ירד, הרי שלמעשה אחוז המניות בתיק גדל בהשוואה לאחוז שהתאים לכם בזמן שבניתם את תיק ההשקעות. לפיכך, תיק השקעות אופטימלי ייחשב ככזה כאשר נצליח לשמור על רמת האיזון שבו, כלומר, להחזיר בתדירות מסוימת את תמהיל ההשקעות אל התמהיל המקורי שבחרנו.

  • שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים

שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים בבניית תיק השקעות מהווה יתרון. באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים ניתן לעקוב אחר ביצועי התיק, לנתח את הרכב התיק ולוודא כי הוא אכן צועד בדרך הנכונה להגשמת המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו.

היכן פותחים תיק השקעות מומלץ?

בחירת המכשירים הפיננסיים השונים שירכיבו את תיק ההשקעות, התאמתם לרמת הסיכון המועדפת, ומעקב שוטף אחר ביצועי התיק – כל אלו מהווים יחדיו משימה הדורשת מומחיות רבה. בכדי למצות את פוטנציאל תיק ההשקעות שלכם, מומלץ יהיה לפתוח את תיק ההשקעות בחברת מקצועית ומנוסה בתחום, וליהנות משירותיו של מנהל תיק השקעות מומחה.

תיק השקעות מנוהל בחברת השקעות מהווה הזדמנות מעולה גם למשקיעים מתחילים המעוניינים להתחיל ולהשקיע בשוק ההון בסכומים של 50,000 ₪ ומעלה. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, גם משקיעים מתחילים יוכלו ליהנות מאותו שירות מקצועי שמקבלים המשקיעים הגדולים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הרופאה שעלתה לשמים וחזרה לספר על כך

דינה גורדון

ד״ר מרי ניל הייתה מנתחת בכירה - אשת מדע סקפטית וצינית, עד שהקיאק שלה נתקע מתחת למפל מים שהטביע אותה למוות. כשמשו את גופתה וניסו להחיות אותה כנגד כל הסיכויים, היא כבר טיילה בעולם שמעבר, ובסוף התעוררה. ״ישות שמימית עטפה אותי באהבה טהורה אינסופית והייתה לי תחושה עמוקה ומוחלטת שחזרתי הביתה״, היא מספרת בראיון לאפוק טיימס

חידת הנבואות של נוסטרדמוס

מאיה מזרחי

מקום הקבורה של הנסיכה דיאנה, מותה של אליזבת' השנייה, אסון מגדלי התאומים, עליית המרקסיזם בסין ועוד - האם נוסטרדמוס אכן חזה את העתיד? מי היה הנביא הצרפתי וכיצד הפרשנים מסבירים את נבואותיו?

האמריקנים חוזרים לדבר על מכירת F-16 לטורקיה, בניסיון ללחוץ על ארדואן לאשר את הצטרפותן של שוודיה ופינלנד לנאט"ו 

צוות אפוק

באוקטובר 2021, לפני יותר משנה,

איך מודעות לשפת הגוף משדרגת פלאים את העסק?

אביטל לב

לשפת הגוף השפעה דרמטית בכל תחומי החיים. אבל תמיד לימדו אותנו לכתוב ולדבר יפה, ולא הסבירו לנו איך לשלוט בתקשורת הבלתי מילולית. ענת הכט-פישר, מומחית לשפת גוף, מאמינה שצריך לתרגל כבר מילדות ומאמנת מנכ"לים ובכירים במשק למצות את הפוטנציאל שלהם. וגם: 5 טיפים לשימוש עצמי

דעה: הנאציזם, הפשיזם והסוציאליזם – נובעים כולם משורשים קומוניסטיים

ג'ושוע פיליפ

מה לא לימדו אותנו בשיעורי היסטוריה, ואיך זה משפיע על תפיסת עולמנו

מאבקי הדמים בסין מגיעים לחברות המערביות

בן קמינסקי, כריס צ'אפל

לפחות 30 חברות זרות בסין, ביניהן מיקרוסופט וקוואלקום חוו לאחרונה התקפות קשות: פשיטות על משרדיהן, האשמות חסרות שחר וקנסות עצומים. המנהלים המבולבלים לא מצליחים לחזות את המהלכים במערכה החדשה הזאת נגדם, ואינם מבינים שהם רק נקלעו למאבק גדול הרבה יותר

שתפו: