כניסה
הרשמה לניוזלטר

שוק השכירות בארץ ברובו אינו פועל תחת פיקוח הדוק והחקיקה סביבו היא מצומצמת מאוד וגם מאוד…

תוכן שיווקי | 12 באפריל 2022 | תוכן שיווקי | 5 דק׳

על הסעיפים החשובים בחוזה שכירות, וביטוח תכולת הדירה שלכם

שוק השכירות בארץ ברובו אינו פועל תחת פיקוח הדוק והחקיקה סביבו היא מצומצמת מאוד וגם מאוד לא מדוברת. גם מה שהצליח המחוקק להעביר אל ספר החוקים, איכשהו נשאר באפלה, לא הפך לנושא שכולם מכירים. רבים משוכרי ארצנו אינם מודעים לזכויותיהם כמו גם רבים מבעלי הדירות שאינם מודעים לא לזכויות הדייר ולא לחובותיהם שלהם. מצב די מדהים בהתחשב באלפי האנשים שגרים בדירה שאינה בבעלותם ובהתחשב בעלויות הדיור הגבוהות בישראל.

כל שוכר ממוצע מכיר את חוקי הגנת הדייר בניו יורק, בברלין ואפילו בקופנהאגן. לקבל הודעה על העלאת שכר הדירה בכל שנה? בלתי אפשרי. לקבל טלפון שמבקש אתכם לצאת מהדירה בתוך 90 יום – לא יעבור. לעומת זאת, אם בעלי הדירה שלו עצמו יודיעו לו שאת ביטוח המבנה עליו לשלם – הוא כנראה לא ידע שזאת בקשה לא חוקית. מצד שני, אם יחליטו להקפיץ לו את שכר הדירה ב-55% משנה לשנה, הם יכולים. והוא יודע את זה.

מחירי הדירות ממשיכים לעלות והטענה הרווחת היא שגם מחירי השכירות יתחילו לעלות בקצב גבוה יותר בשנים הקרובות. נראה שזה הזמן הראוי לעשות קצת סדר על אסור ומותר, זכויות וחובות שבין משכירים ושוכרים בישראל ובעיקר – על הסעיפים החשובים בחוזה השכירות.

קרדיט:FREEPIK

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דובאי בהילוך גבוה: על הסכם השלום עם האמירויות ושוק הרכב בישראל

זאב נחמנזון

שנת 2020 הביאה איתה בכל זאת משהו טוב אחד – הסכמי השלום ונרמול היחסים עם דובאי והאמירויות. מה צפויות להיות השלכותיהם בעולם העסקי בישראל ובפרט בתחום הרכב, שידע שנה לא פשוטה? סאלאם עליכום

צום נתפס תמיד כדבר שנוי במחלוקת. עכשיו מתברר שהוא עשוי להיות תשובה טבעית למגוון מחלות

רקפת תבור

מחקרים שנערכו לאחרונה חושפים קשר מרתק בין צום להתמודדות עם זיהומים, דלקות ומחלות שונות. "כשחולים, אם אין חשק לאכול, כדאי להקשיב לגוף", אומר בריאיון למגזין אפוק פרופ' ברוס ואלאנס החוקר את השפעות הצום על הגוף. "בדרך כלל מה שהגוף עושה יכול להועיל לנו"

רוסיה מקימה ברית גלובלית למאבק ב”אימפריאליזם המערבי”

אלעד נבו

בכנס שנערך במוסקבה בסוף השבוע שעבר השתתפו נציגים ממדינות ברחבי העולם, והוכרז על הקמת "הפורום לתומכי המאבק נגד פרקטיקות מודרניות של ניאו-קולוניאליזם"

גד פרופר: “שן יון מיוחד מאד”

צוות מגזין אפוק

"טוב מאוד, טוב מאוד, טוב מאוד. יפה מ

החברה לא צריכה להשתמש בילדיה כמגן למבוגרים

ד"ר מרטין קולדורף

הערת העורך: הדברים מובאים מריאיון שערכנו עם ד"ר קולדורף 1. אתחיל מהשורה התחתונה: אני תומך גדול בחיסון ילדים נגד חצבת, חזרת, פוליו וגם נגד נגיף הרוֹטָה

נסיך או מפלצת: מה קרה לילדי הדיקטטורים האכזריים בעולם?

מאיה מזרחי

הכירו את הילדים של מאו, היטלר, חוסיין, מוסוליני, קדאפי, אידי אמין ורבים אחרים. מי נשאר נאמן לאביו, ומי הצליח לברוח כנגד כל הסיכויים

שתפו: