כניסה
הרשמה לניוזלטר

התכנסנו לבחור עבורכן ועבורכם 5 סדרות בכיכובן של נשים עוצמתיות. כאלו שעוברות בהצטיינות את מבחן בקדל תוך כדי הפגנת עומק ומושחזות. כל זה וגם – מה זה בכלל בקדל? בכתבה שלפניכן.

שולי הלוי | 25 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מהפכה של אישה: סדרות מומלצות בכיכובן של נשים

בשנים האחרונות מופקים יותר ויותר סרטים וסדרות טלוויזיה שהדמות הראשית שבהם היא אישה. אחת מהסיבות הרבות לשינוי שמתחולל מול עינינו על המסך הקטן נעוץ ב-1985, עת פרסומה של רצועת הקומיקס Dykes to Watch Out For של הקריקטוריסטית אליסון בקדל. באחת הסצנות מספרת אחת הדמויות על התנאים לפיהם היא בוחרת באיזה סרטים לצפות בקולנוע: יש בו לפחות שתי דמויות של נשים; הן מקיימות ביניהן דיאלוג; הדיאלוג אינו נסוב על גברים. באותה התקופה נותר לדמות האידיאליסטית להסתפק ב״הנוסע השמיני״ משנת 1979, המתהדר בסצנה במהלכה שתי נשים משוחחות על חוצן.

למזלנו קרו הרבה דברים חיוביים -40 השנים שחלפו מאז הסרט הראשון בסדרה. נשים כבר כבשו מקומות של כבוד על המסך הגדול ובתפקידים מרכזיים מאחורי הקלעים, כשהפופולריות הגואה של סדרות טלוויזיה משכה גם אותן לשם. התוצאה: מורכבת, מעניינת ועשירה. מתוך השפע לא קל לבחור את הטובות ביותר, אז הלכנו הפעם על חמש מאלו שמשודרות בשנה-שנתיים האחרונות, צפייה בכולן בלבד תגזול מכם קרוב ל-40 שעות.

תמונה: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דיווח: קטאר החלה בתיווך ליצירת "הבנות גרעיניות" בין איראן לארה"ב  

דורון פסקין

על פי הדיווח ברויטרס, בשולי עצרת האו"ם השבוע קיימה קטאר פגישות נפרדות עם נציגי איראן וארה"ב

חיידקי המעיים שמתמרנים לנו את הרגשות

רקפת תבור

מתברר שלטריליוני החיידקים שחיים ב"מוח השני" שלנו - המעיים - 
יש השפעה לא מבוטלת על ההתנהגות שלנו

אוכל טבעוני

אורן שלום

שלי לרון היא השפית של מסעדת משק ברזילי, מסעדה צמחונית אורגנית המתמחה בבישול בריא בנווה צדק

כמה היכולת לספר סיפור שווה לעסק שלכם?

מגזין אפוק - המחלקה המסחרית

לפני מספר שנים, שני עיתונאים ובלוגרים רצו לבדוק האם סיפור באמת נותן ערך אמיתי למוצר. בשביל הניסוי הם קנו 100 פריטים שערכם הממוצע היה קצת מעל דולר אחד בלבד (1.29$ אם לדייק). אני מדבר איתכם על

ראיון מיוחד עם סטיב באנון: "שי ג'ין-פינג וסגנו צריכים להבין: כל נכסיהם יוחרמו"

סימון גאו

האסטרטג הראשי לשעבר בבית הלבן יוצא למלחמה במשטר הסיני ומנבא מה לדעתו עומד לקרות: "הם יופלו מהשלטון ויודחו, הם יעמדו למשפט בווהאן, משפט בנוסח משפטי נירנברג. הם יימצאו אשמים, ואז תושבי סין יוכלו להחליט מה ברצונם לעשות בהם"

"בכל מקום שבו שורפים ספרים, לבסוף ישרפו גם בני אדם"

דינה גורדון

ריצ'רד אובנדן יצא למסע מרתק אחר מקרים של שריפת ספרים וספריות לאורך ההיסטוריה. ספרו מעורר מחשבה על התקופה ההיסטורית העכשווית – בה התקינות הפוליטית מאיימת לחסל כמה מספרי המקור

שתפו: